Aantal inzendingen voor Dagbladgoud-reclameprijs stabiel gebleven

TV kent de Gouden Loeki als publieksprijs, dagbladland sinds enkele jaren Dagbladgoud voor de beste dagbladadvertentie, gekozen door krantenlezers. Het aantal inzendingen van reclamebureaus voor 2007 bleef met 121 gelijk, na de stijging van 15 in 2006. Maar Cebuco, de marketing-organisatie van de Nederlandse dagbladpers, is tevreden, met name over het creatieve niveau van de dagbladadvertenties, die allemaal HIER TE ZIEN ZIEN. Uit alle 121 inzendingen selecteert een ''representatief publiekspanel'' de beste tien. Deze winnen een herplaatsing van de ingezonden advertentie in vrijwel alle dagbladen van Nederland en strijden om de titel Dagbladgoud 2007. De tien advertenties worden op 6 februari bekend gemaakt en verschijnen in de week van 11 tot en met 15 februari op groot formaat in de Nederlandse dagbladen en komen daarmee onder ogen van zo’n 10 miljoen lezers. Die lezers worden opgeroepen om te stemmen via de dagbladgoud-site. De prijs wordt uitgereikt op 28 februari. Nieuw dit jaar is dat er een prijs wordt uitgereikt voor de beste profit- en beste non-profit advertentie. Een Astmafonds-uiting was Dagbladgoud 2006-winnaar.

Lees ook:Tien advertenties dingen mee naar reclameprijs Dagbladgoud 08
Lees ook:Nominaties voor beste dagbladadvertenties in 2006
Lees ook:Meer inzendingen voor reclameprijs Dagbladgoud
Lees ook:Dirk en WWF winnen publieksreclameprijs ‘Dagbladgoud 2008′
Lees ook:Publiek kan weer stemmen op beste dagbladadvertentie 09

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.