EK Voetbal: meer inhakers dan bij WK (128 op tv, radio 167)

Onderzoeksbureau Adfact telt 128 verschillende tv-commercials en 167 radiocommercials die inhaakten op het EK voetbal in aanloop naar het toernooi. Dat is meer dan twee jaar geleden aan de vooravond van het WK. Toen waren er 80 tv-commercials en 198 radiocommercials die iets met ‘Oranje’ deden. Meldt vaksite Adformatie vandaag. De bruto mediawaarde van alle uitgezonden commercials was eind mei al meer dan €20 miljoen (over de periode 30 april t/m 27 mei, zonder rekening te houden met kortingen of pakketten). Heineken en de Nederlandse Energie Maatschappij/NL Energie zijn de grootste EK-adverteerders tot nu toe, aldus Adfact. Beiden besteedden €2,6 miljoen. Daarna volgen C1000 met €2,1 miljoen, Staatloterij met €1,7 miljoen euro en Telegraaf met €1,1 miljoen. Aan tv-commercials die inhaken op het voetbal-

evenement werd €18,9 miljoen besteed. Dat is bijna 6 pct van de totale bestedingen aan tv-reclames in die periode. Aan radiocommercials werd €3 miljoen besteed. Dat is 6 pct van de totale bestedingen aan radiocommercials in die periode. Bij tv is het budget redelijk verdeeld. Bij radio is er een enorme toename in week 21: in die week werd ruim 1,6 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd. Dat is 11 pct van de totale radiobestedingen in die week. Aldus meldt vaksite Adformatie. PS Zegt de bewuste optimist: kun je nagaan, hoeveel dat gaat worden als Oranje Europees kampioen zou worden ;-)

Lees ook:Meer reclamebestedingen op internet dan op de radio in 2008
Lees ook:‘Automerken lijken extra te adverteren door tegenvallende verkopen’ – Adfact
Lees ook:Vóór Groupon en ING: Zalando.nl grootste online adverteerder
Lees ook:‘Radioreclame heeft ook impact bij onbewust luisteren’
Lees ook:Mediareclame in 2006: onlinebestedingen groeien snelst

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.