Categorie: "De Opportunisten"

Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten

Opportunisten RabobankDe campagne ‘Een aandeel in elkaar van de Rabobank, hoe vaak komt-ie niet langs op de televisie. Met verschillende voorbeelden. Logisch dat De Opportunisten, reclamewatchers bij uitstek, dat een even wilde testen bij die bank. Hun ervaring? Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaarwordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog overreclame en media

Dat verhaal van ABN-Amro is niet om aan te horen vinden de De Opportunisten

Opportunisten ABNReclame-experts zijn bijna zonder uitzondering kritisch over ABN Amro’s nieuwe ‘Wat is jouw verhaal?‘-campagne. Samengevat zeggen ze op de vaksite Marketing Online: ‘Deze positionering vind ik niet geloofwaardig.‘ Eens. De bank wil de klant meer centraal stellen, goh, waar hebben we dat meer gehoord. En eerder. We hebben allemaal ons eigen verhaal en onze eigen dromen en verlangens. Tuurlijk. Maar is er echt een bank -of verzekeraar- die dat soort verhalen -zie spotje- bereid is aan te horen? Misschien van een grooooote klant. Bovendien: wat kun er nou mee dóen in de praktijk? De niet geheel onverwachte reactie van de marketing/communicatiebaas van ABN-Amro staat hier. Maar wat ons bij Reclamewereld interesseert is

Die mammoet Willem van Hoyhoy, dat andere grote beest en De Opportunisten

Opportunisten HoyhoyDie hoogst irritante Aart de luiaard -die uiteraard met de vingers in de neus de Loden Leeuw voor irritante reclame won begin dit jaar- is verruild voor een Willem de Mammoet. Hiep hiep, zou je zeggen. Of desnoods hoi hoi. Maar nee. In alweer een irritant spotje van verzekeringsvergelijker Hoyhoy. Die naam Hoyhoy alleen al. Als ik er al over val, kan je nagaan wat De Opportunisten ervan denken. Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaarwordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over

Die brillenreclame van tegenwoordig zien De Opportunisten niet zo zitten

Opportunisten PearleHé, heb jij nou een nieuwe bril?’ De Opportunisten keken deze week eens goed naar de brillencommercials. En vonden niet alleen dat alle brillen commercials op elkaar lijken, maar ook dat ze steeds flauwer worden. In de strip van vandaag nemen ze deze flauwe van Pearle -volgens anderen is het weer lachen- als voorbeeld. Bijgaande bijgaande tekening is van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die sinds begin dit jaar

Opa, de Bond tegen vloeken, Vodafone en De Opportunisten

Opportunisten Voda en vloekenVorige week feliciteerde de Bond tegen vloeken Vodafone per advertentie met onderscheiding ‘Beste netwerk van Nederland.’ Erg goed bekeken, dat stukje op Reclamewereld. Uit ongeloof? Wie had dat ook verwacht van een Bond die altijd klaagt. Uitleg van de BTV: ”Want hoe beter de verbinding, hoe minder frustratie. En minder frustratie geeft minder gevloek. Dus proficiat Vodafone! Dankzij jullie klinkt Nederland weer wat mooier.”  Gezien hun achtergrond trappen De Opportunisten natuurlijk nooit niet in zo’s reclame-uiting. Praktijkervaring

Evi van Lanschot, de Chinese beurs en De Opportunisten

Hoe zat dat ook alweer met bankiers. Oja, ze lenen je alleen een paraplu als de zon schijnt. Heeft Van Lanschot ook zulke bankiers in dienst? Een tijdje terug maakte iemand van de Plussite voor ouderen zich nog errug boos over de commercials met Evi van Lanschot. Lees maar. ”Het ‘kenOpportunisten Evi van Lanschot je klant principe’ en de ‘vier ogen intake’ zijn heilig bij de toezichthouder, net als de focus op het klantbelang. Maar niet bij Evi. Want Evi is blind. Ze heeft namelijk geen ogen. Wie heeft dat kunnen bedenken en daar geld voor gekregen? Ze kan geen koersen zien en geen trends volgen. Te belachelijk voor woorden. Beleggen zonder visie. Dat doe je blijkbaar bij Van Lanschot.” Enfin, dat Evi geen ogen had was ons bij Reclamewereld evenmin ontgaan. Altijd lastig zonder geleidehond. Maar De Opportunisten schieten Evi te hulp. Lijkt het. Alleen niet omdat ze blind is. Zie bijgaande

Die persoonlijke aandacht van Aegon wordt niet gepikt door De Opportunisten

Opportunisten Aegon briefDie commercial met die brief, die van Aegon. Die viel ons van Reclamewereld ook al op. Ging over persoonlijke aandacht. ”We zijn heel goed in het uitstellen van dingen die we niet leuk vinden,” enzo, wij Nederlanders. En daarin gaat die bank/verzekeraar verandering brengen. Zo zo, die durven, dachten we. Mild als we soms zijn. ”Zelden zo’n hypocriete commercial gezien,” reageerden De Opportunisten buiten de strip om. Niks mild. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar

Almhof-spotjes vinden De Opportunisten maar vies

Te erg, die spotjesOpportunisten Almhof van Almhof. Ze kwamen er bij mij niet in, bij Reclamewereld. Maar te erg is vaak goed in de reclame, want dan blijven ze hangen. Dat merk dan. Neem nou deze in de serie met de WC Eend-achtige slogan ‘Alle lof voor Almhof‘ (‘Vriendinnen genieten van Almhof kwark en de Alpen’). Oordeel zelf. De Opportunisten hadden hun oordeel natuurlijk allang klaar. Die vinden die spotjes maar vies, zeggen ze. Niet vanwege een weelderige boezem, oh nee. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De

Toch maar geen warme chocomel voor De Opportunisten

Opportunisten ChocomelDuizend euro fooi kan horecapersoneel krijgen van Chocomel, meldt een actie op de site van dagblad Metro. Als ze mazzel hebben en de ijs en ijskoude variant goed aan de man/vrouw gebracht wordt. Niets raars in de reclame ontgaat ze doorgaans, maar nu hebben De Opportunisten kennelijk last van de warmte. Zie bijgaande strip met knipoog maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die

Boer zoekt Vrouw gebeld over Even Apeldoorn denken De Opportunisten

Opportunisten Centraal BeheerPaaldanser feest met brandweermannen in nieuw Centraal Beheer-spotje‘ kopte dat bericht hier vorige week. Een nieuwe Even Apeldoorn bellen, altijd een evenementje in de branche (die met de week saaiere reclame laat zien, maar dat terzijde). Niets ontgaat De Opportunisten, dus zij komen er nog even op terug vandaag. Wat een misverstanden nou. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog