Die persoonlijke aandacht van Aegon wordt niet gepikt door De Opportunisten

Opportunisten Aegon briefDie commercial met die brief, die van Aegon. Die viel ons van Reclamewereld ook al op. Ging over persoonlijke aandacht. ”We zijn heel goed in het uitstellen van dingen die we niet leuk vinden,” enzo, wij Nederlanders. En daarin gaat die bank/verzekeraar verandering brengen. Zo zo, die durven, dachten we. Mild als we soms zijn. ”Zelden zo’n hypocriete commercial gezien,” reageerden De Opportunisten buiten de strip om. Niks mild. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaarwordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die  vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:De Opportunisten vallen over die man van die vlinder van Pearle
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Welke reclame makende BN-er hoort bij welke loterij vragen De Opportunisten zich af
Lees ook:Groen en geel ergeren De Opportunisten zich aan dat Qurrent-spotje over die blauwe man

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.