Die mammoet Willem van Hoyhoy, dat andere grote beest en De Opportunisten

Opportunisten HoyhoyDie hoogst irritante Aart de luiaard -die uiteraard met de vingers in de neus de Loden Leeuw voor irritante reclame won begin dit jaar- is verruild voor een Willem de Mammoet. Hiep hiep, zou je zeggen. Of desnoods hoi hoi. Maar nee. In alweer een irritant spotje van verzekeringsvergelijker Hoyhoy. Die naam Hoyhoy alleen al. Als ik er al over val, kan je nagaan wat De Opportunisten ervan denken. Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaarwordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog overreclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag.

Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Groen en geel ergeren De Opportunisten zich aan dat Qurrent-spotje over die blauwe man

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.