Tim en Tom Coronel/Allsecur krijgen Loden Leeuw BN’rs 2014, ‘gewone’ LL naar HoyHoy

Loden Leeuw HertsenbergEen van de twee Loden Leeuwen 2014, die voor BN’ers in irritante reclame, is vanavond gegaan naar de tweeling Tim en Tom Coronel voor hun ‘On tour in de bibliotheek‘-spotje voor autoverzekeraar Allsecur.  Met liefst 38% van de stemmen. De prijs voor de irritantste ‘gewone’ commercial ging naar HoyHoy.nl, vergelijkingssite voor verzekeringen, met 34%. Daarin praat luiaard Aart praat over de goedkoopste zorgverzekering.

De prijzen werden vanavond bekend gemaakt door de organisator, het tv-programma Tros Radar. De Loden Leeuwen worden jaarlijks gekozen door het kijkerspubliek. Volgens Antoinette Hertsenberg (foto) zijn er in totaal meer dan 100.000 stemmen uitgebracht, een record aantal. Bij de irritante BN’rs in de reclame eindigde Roy Donders/Jumbo als tweede met 23% van de stemmen, derde waren Kelder en Joling met 17%. Winnaars Tim en Tom Coronel eindigden op 1 met liefst 38% van de stemmen. Hertsenberg kon ze de Loden Leeuw niet live overhandigen, want bezig met de Dakar-race. Ze gaan overigens ‘lekker door’ met hun reclamemaken voor AllSecur.

Bij de ‘gewone’ irritanten commercials eindigde Strato als tweeede met 28% van de stemmen, en was Specsavers derde met 17%. Winnaar HoyHoy, een nieuwkomer in de vergelijkingsmarkt voor verzekeringen, haalde 34%, en was dus nummer 1. Ook bij HoyHoy’s kon niemand de ‘prijs’ in ontvangst nemen wegens vakantie of drukke werkzaamheden, maar marketingbaas Mariëlle Krouwel toonde zich verheugd in een telefoongesprek met Hertsenberg. HoyHoy was er kennelijk in geslaagd om Nederland te laten weten dat ze er waren, want in december was er ook al een nominatie gekomen voor de Gouden Loeki, zei ze. Het was volgens haar nooit de bedoeling om te irriteren, maar polariseren mocht wel, en uitvergroten in de reclame ook. De campagne gaat gewoon door, maar de ontvangst van de Loden Leeuw was wel een learning voor de vergelijkingssite. Oja, en de luiaard staat dus niet voor de verzekeringsklant.

Volgt de uitzending van Tros Avro van gisteravond.

Alle voor de twee ‘prijzen’ genomineerde campagnes zijn hier bij Reclamewereld te vinden.

Lees ook:Loden Leeuwen 2015 voor BN’er Adelheid Roosen (Yarden) en Tui voor ‘het monster’
Lees ook:Maarten van der Weijden/Menzis krijgt Loden Leeuw 2013 nipt voor Hunkemöller’s Sylvie Meis
Lees ook:Paay/Miljoenenspel & Zalando krijgen Loden Leeuwen 2012
Lees ook:ReclameWereld.blog-lezer geeft Loden Leeuw aan Hennie Huisman
Lees ook:Aart de Luiaard de macho man in 2e spotje HoyHoy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.