Hoogste prijs voor reclamespotjes in Cannes: Dove’s Evolutie-fimpje

Het Canadese internetfilmpje Evolutie van Dove dat de hele wereld is rondgemaild en inmiddels ruim 3.6 miljoen keer is afgespeeld op YouTube, heeft op het internationale reclamefestival in Cannes gisteravond de hoogste onderscheiding gekregen: de GrandPrix in de (prijzen)categorie filmLeeuwen. Eerder kreeg het al een CyberGrandPrix als internet- filmpje (viral), nu werd het als commercial geëerd. De knappe viral was gemaakt, door reclame- bureau O&M in Toronto, om de Dove Self Esteem Foundation onder de aandacht te brengen. Deze wil jonge vrouwen wil verlossen van hun minderwaardigheidscomplex rond beauty, door het schoonheidsideaal in de reclame door te prikken. En daarin slaagt het evolutie-filmpje voor het Unilevermerk op een verbluffend effectieve manier in. Een volkomen terechte Grand Prix, die ook nog eens aantoont hoe dicht tv en internet als reclamemedium tegen elkaar aankruipen.

Lees ook:Dove druk bezig met zelfrespect jonge meiden in Engeland
Lees ook:Wondermiddel voor schoonheid vrouwen RB-X in spot Dove
Lees ook:Dove toont manipulatie met reclame fotomodel
Lees ook:Naakte vrouwen van 50+ in nieuwe commercial Dove
Lees ook:Dove introduceert ‘Wat ik zo mooi vind aan… jou’-campagne

Eén reactie op “Hoogste prijs voor reclamespotjes in Cannes: Dove’s Evolutie-fimpje

  1. Joost

    Einstein of zo zei het al. (verkort) “het kan fijne ‘dingen’ te weeg brengen, maar ook verschrikkelijke resultaten”.

    De vrouw die ik in het begin zag, vind ik aantrekkelijk, maar het product van ‘de handeling’ stoot af… (tijdens het filmpje zie je (ik tenminste) dat ze gewoon dichtklapt.

    DIT vind ik echter misbruik van techniek…

    Ik speel het filmpje niet meer af want…

    Valt dit eigenlijk ook onder genetische manipulatie? Die meid moet dit allemaal verwerken en geeft die frustratie natuurlijk door aan haar kinderen. (en we vinden kinderen zo geweldig)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.