Naakte vrouwen van 50+ in nieuwe commercial Dove

Dove gaat -gelukkig- stug door op het nieuwe pad: laten zien dat minder mooie en oudere mensen toch mooi zijn. De Unilever-dochter ontgint zo knap een nieuwe markt voor haar beauty-producten voor de huid; en werkt en passant aan 't zelfvertrouwens van de consument. Iedereen kent inmiddels Dove's onthullende filmpje van het opgepoetste fotomodel (Campaign For Real Beauty HIER) en meer over Dove Pro-Age HIER. Nu, meldt de Londense MediaGuardian, is er een nieuwe tv-campagne gemaakt met daarin naakte vrouwen -‘'real women''- van over de vijftig. Gefotografeerd door de (oudere) Amerikaanse topfotografe Annie Leibovitz. Of de commercial ook in Nederland te zien zal zijn is nog niet bekend.

Lees ook:Wondermiddel voor schoonheid vrouwen RB-X in spot Dove
Lees ook:Camera-mijdende vrouwen maken toch reclame voor Dove
Lees ook:Laat je als vrouw niet op je uiterlijk beoordelen zegt #MyBeautyMySay reclame van Dove
Lees ook:Over beauty en fotoshoppen: ‘This commercial isn’t real, and neither are society’s standards of beauty’
Lees ook:Wie zorgt er voor de vrouw en nu ook voor de man? Dove

11 reacties op “Naakte vrouwen van 50+ in nieuwe commercial Dove

  1. Ellen

    (zie ook http://www.doveproage.com/)
    Hoewel ik een groot bewonderaar ben van visie achter en timing van Dove’s CampaignforRealBeauty, lijkt deze, voor Nederland net wat te laat.
    Olaz timmert al aardig aan de weg met zijn producten, nu sterk ondersteund door zijn ‘Grumpy Old Women’ tv-programma.
    Zag wel gisteren de eerste print van Dove voorbijkomen. Een andere (mooiere) foto dan deze overigens

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Dank, heb toegevoegd, Ellen. Ik zoek naar meer beelden uit die tv-campagne, nog niet in geslaagd. Hoewel ik deze foto nou juist wel leuk vind.
    Van Olaz zie ik niet zoveel, maar misschien wel ondergesneeuwd door giga-mediacoverage van alles wat Dove doet (doet het goed, haha).

      /   Beantwoorden  / 
  3. Jos van Liempd

    Wat mij dan weer opvalt, is dat ook hier Annie Leibovitz de fotografe is. Net als bij Oom Dagobert Beckham. Ze moet toch iets met half-vergane glorie hebben, dan…
    (als deze reactie geen controverse oplevert eet ik mijn zeepje op)

      /   Beantwoorden  / 
  4. Ellen

    @Michael. Andere foto zit in je mailbox..
    Overigens, weet je zeker dat er een tv-campagne is? heb het nog nergens kunnen vinden, wel een oproep (om eventueel in de toekomst aan een spot mee te werken) op die site
    @Jos en Michael. Ik begrijp dat reclame en communicatie man Jos zelf beter materiaal kan opleveren?
    @Jos. Enjoy!! (dat zeepje dan in ieder geval ;-) )

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    @Ellen: dank, done. Tja, de Guardian zei ‘t. Is inderdaad niet zo logisch. Ik check nog even.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Jos van Liempd

    @Ellen: Ben geen “reclame en communicatie man” (oppassen voor de Stichting Spatiegebruik, trouwens). Kan qua vergane glorie zelf inderdaad een heel eind komen.
    Maar dan liever voor Dove chocola.(Ook weer zoiets waar je zo lekker grumpy van kunt worden: zeep en chocola tegelijk! hoe verzinnen ze het! Om beide merken tegen elkaar op te communiceren moet toch ook weer heel wat reclamegeld verkwist zijn, Ad!)

      /   Beantwoorden  / 
  7. Jos van Liempd

    Ellen heeft denk ik besloten dat ze het dit keer leuker vindt om haar reactie te verbijten, om te forceren dat ik bij gebrek aan controverse mijn zeepje op zal moeten eten. Waarvan schuimbekkend acte.

      /   Beantwoorden  / 
  8. Jos van Liempd

    Enne, voor alle duidelijkheid: ik vind het atuurlijk juist heel goed, wat Dove doet. Alleen jammer dat het ietwat geforceerd is, en wrschlk gebaseerd op geanalyseerde ‘volume-sell-through’(exusez-le-plat-joke-du-mot-in-dit-verband), dus ook net niet helemaal 100% SINCERE/c.q. geloofwaardig. Wel eventjes een hele knappe poging om een lifetime-companion brand te worden, van Dove, trouwens!

      /   Beantwoorden  / 
  9. Pim Milo

    Vraag aan de (oudere) weblogger Michael van Os: waarom dat “oudere” bij Annie Leibovitz”? Ze is uit 1949, dus een jaar of drie jonger dan jij. Leeftijdsaanduidingen zie ik ook niet bij (de oudere) Mario Testino of (de wel heel oude) Irving Penn, noch zag ik ze ooit bij Paul Huf of Richard Avedon. Kennelijk alleen als het om vrouwen gaat.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Redactie, Michael

    @Pim: een jaar of vijf zelfs. Ik dacht dat ‘t ”functioneel” was in dit geval, vanwege leeftijd gefotografeerde vrouwen. Bij item over Disney-campagne met o.a. Beckham, ook van Leibovitz, stond dat niet. En ze is ook niet oud. OK?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.