Wondermiddel voor schoonheid vrouwen RB-X in spot Dove

Het beautylapje van Dove heet RB-X, en vrouwen plakken ‘m op hun arm om mooier te worden. Weer een nieuwe ontwikkeling in de Real Beauty-campagne van Dove. Met onder meer Evolution, weet je nog? Zie bijgaand filmpje van vier minuten met vrouwen, geen actrices, die zweren dat RB-X voor ze werkt. Dove helpt vrouwen mooi worden, is de boodschap dus. Maar conflicteert dit niet hevig met Dove’s eerdere boodschap, dat vrouwen volgens datzelfde Unilever-merk van zichzelf al mooi zijn? Ja. Maar wat blijkt, dat lapje -patch in het Engels- is niet meer dan een placebo… Handige reclame van Dove deze keer of doorgeschoten? Dat is de vraag


Wat de Unilever-dochter zelf zegt, op YouTube: ”At Dove, we are committed to creating a world where beauty is a source of confidence not anxiety. So we created Dove: Patches and invited women to discover how the right state of mind can unlock a powerful feeling of beauty that lives inside all women. Become part of the journey that will empower women around the world with the message that beauty is a state of mind.” die in het reclamevak in de VS wordt gesteld.

[PS]       Leuk blog, Reclamewereld? KLIK

Lees ook:Camera-mijdende vrouwen maken toch reclame voor Dove
Lees ook:Naakte vrouwen van 50+ in nieuwe commercial Dove
Lees ook:Laat je als vrouw niet op je uiterlijk beoordelen zegt #MyBeautyMySay reclame van Dove
Lees ook:Dove introduceert ‘Wat ik zo mooi vind aan… jou’-campagne
Lees ook:Na ‘Evolution’ de ‘Real Beauty Sketches’ als spotje Dove

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.