Gratis bellen en sms’en, alleen voor internet betalen aangekondigd in revolutie-spotje Simpel

Simpel ontketent een belrevolutie, zeggen ze zelf. De sim-only telecommer zet namelijk de gewaagde stap om ‘als eerste aanbieder bellen en sms’en helemaal gratis aan te bieden’. Je betaalt alleen nog voor internetgebruik. ”Waar je gewend bent dat andere telecomaanbieders alleen tegen een flinke vergoeding onbeperkt bellen en sms’en aanbieden, biedt Simpel nú een simonly-abonnement aan, waarbij bellen en sms’en volstrekt gratis is. Dit abonnement met 1 GB internet kost je slechts

een tientje per maand.” Voor deze ‘revolutie’ heeft Simpel grootheden als Neil Armstrong, Martin Luther King en John Lennon ge- danwel misbruikt om de campagne af te trappen. ”Deze grote op aarden deden namelijk revolutionaire dingen. Nu ontketent Simpel zelf een revolutie, die ook een grote impact zal hebben binnen de telecomwereld. Met recht een revolutionaire aanbieding! DOE MEE MET DE REVOLUTIE.” Zie de website van Simpel. De campagne is gemaakt door reclamebureau Alfred International in Amsterdam.

De Telegraaf meldt in een artikel vandaag dat Simpel geen abonnementen aanbiedt die groter zijn dan 3 gigabyte. ”Meteen een toestel bestellen met korting is niet mogelijk. Ook zal Simpel voorlopig nog geen snel internet aanbieden.” De telecomaanbieder, die in 2007 werd opgericht, heeft al een roerige geschiedenis achter zich. In 2010 werd ze overgenomen door T-Mobile. Vorig jaar kocht oprichter De Rooij zijn vrijheid terug, maar hij werkt nog samen met T-Mobile, zegt hij in het artikel.

De ‘reclamemachine die Simpel is’ heeft zijn effect bewezen: Simpel heeft ruim 300 duizend klanten. Aldus het dagblad vandaag. ”Daarmee is het de grootste onafhankelijke sim only-aanbieder zonder eigen netwerk van Nederland.” Bovendien verwacht De Rooij dat zijn klantenbestand volgend jaar met 50% zal groeien. De marktomstandigheden zijn gunstig. Het gemiddelde verbruik per simkaart in Nederland ligt beduidend onder de één gigabyte, waardoor hij verwacht voor een groot deel van de consumentenmarkt een interessant aanbod te hebben. Abonnementen zonder toestel zijn bovendien in opmars. Zo nemen steeds meer consumenten een oude smartphone over van familie. Ook besluiten steeds meer klanten met een duur toestel om na afloop van hun abonnement de aanschaf van een nieuwe telefoon uit te stellen. Zo meldt De Telegraaf.  ”De impact van de nieuwe abonnementen op de markt zal afhankelijk zijn van de duur van de aanbiedingen. Voor nu zijn de bundels van Simpel tijdelijk beschikbaar in combinatie met een tweejarig contract.”

Lees ook:Geile Kim, loodgieter en dameskoor bellen zich ook al schor
Lees ook:Goedkoop bellen en internet bij Ziggo Mobiel meldt reclame
Lees ook:Nick en Simon zingen als vingerpopjes ‘Rosanne’ in spotje van Simpel
Lees ook:Ramon blij verrast over één bundel-reclame Hollands Nieuwe
Lees ook:John Lennon mag niet eens zingen in Simpel-spotje briesen De Opportunisten

Eén reactie op “Gratis bellen en sms’en, alleen voor internet betalen aangekondigd in revolutie-spotje Simpel

  1. G. Simonly

    Simpel misbruikt inderdaad deze legendarische woorden. Revolutionair voor de Telecom wereld zal het zeker zijn, maar Martin Luther King had hier vast nooit aan meegedaan als hij nog leefde.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.