Reclamemaker Frank Pels is onlangs benoemd tot Legend van de VEA, de vereniging van grotere communicatiebureaus. Hij is de enige reclameman die een nummer 1-hit scoorde met zijn ”15 miljoen mensen” (voor v/h de Postbank) en genoot vooral bekendheid in het reclamevak door zijn kritisch/humoristische strip De Opportunisten in vakblad Adformatie. Zie bijgaand een compilatie van zijn werk als reclamemaker. Het ”Legend Diner” bracht liefst €5000 op, dat op verzoek van Pels naar Amnesty International wordt overgemaakt. Pels was mede-oprichter van een van ‘s lands meest succesvolle reclamebureaus (PPGH) en runt nu De Frank Pels Company. Hij bedacht niet alleen reclameteksten, maar ook tv-programma’s en boeken. VEA-voorzitter Ralph Wisbrun over Pels: ”Hij is een man met een gouden pen, die al crossmediaal was voordat het woord bestond. Daarmee is hij meer dan terecht onze vijfde Legend.”
Lees ook:Overloper Aegon valt slecht bij de Opportunisten
Lees ook:Niet mooi hè, vinden De Opportunisten van Frank Pels ‘Dat zeg ik, Gamma’
Lees ook:Frank Pels’ Opportunisten zien nieuwe Wehkamp-spotjes niet zitten
Lees ook:Reclamecreatief Béla Stamenkovits is Vea Legend 2011
Lees ook:Niet Nederland, maar de zorg verandert, zeggen De Opportunisten van Frank Pels