Boekje ‘ReclameJargon’ van Hans van Dijk leuk is leuk cadeau, nog steeds

Het kost – zou m’n moeder zeggen: een scheet en een knikker – dat is omgerekend € 8,95.” WC Eend-reclame van Hans van Dijk -zelf ook reclameman -Reclame Legend is-ie zelfs- voor het leuke boekje ‘Reclame Jargon. Als je dezer dagen als Reclamewereld volger even niet weet wat te geven – ReclameJargonof te vragen. Zeer aanbevolen, dit kleine broertje van ‘Zapklare Brokken‘ over reclame van deze auteur, één van de meest bekroonde ‘copywriters’ danwel reclame tekstschrijvers van Nederland. Van Dijk, nu niks WC Eend:  ”Het is inderdaad de woordenlijst uit ‘Zapklare Brokken‘, maar dan aangevuld en vooral opgedatumd.” Uitgever Adfo Groep: ”In de reclame zijn we nogal goed met taal, óók met de taal van ons eigen vak. Als een woord maar een beetje ouderwets aandoet – en daar hebben we een neus voor – verzinnen we snel een beter woord. Liefst iets dat half of helemaal Engels is. Reclamejargon is het woordenboek met álle vaktermen uit dereclame, met hun betekenis. Nooit meer sta je met je mond vol tanden.” Reclame Jargon is te koop bij de Adfogroep en bij andere online winkels.

Lees ook:Reclameman Hans van Dijk schrijft ‘Zapklare Brokken’ over reclame
Lees ook:Hans van Dijk van reclamebureau Skipintro VEA Legend
Lees ook:Johan Cruijff haalt ‘ruim 4 ton’ binnen met EK Voetbal-spots ING
Lees ook:Wéér geen reclameman ‘Reclameman van het jaar’ (Viktor & Rolf)
Lees ook:Ruud Gullit’s Rijksmuseum-spots gefilmd door Jan de Bont

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.