Hans van Dijk van reclamebureau Skipintro VEA Legend

Hans van Dijk (61), creatief directeur/oprichter van het Amsterdamse reclamebureau Skipintro, is gisteravond op de ledenvergadering van de vereniging van reclamebureaus VEA onderscheiden met de eervolle titel van VEA Legend. Hij geniet de laatste paar jaar vooral bekendheid vanwege de publicatie van zijn boek Zapklare Brokken, met als ondertitel ”Alles wat je moet weten over reclame” (Uiteverij Van Vliet). Hans van Dijk (ZIE HIER LEUK INTERVIEW DAT IK MET HEM HAD), van origine copywriter, heeft diverse vakonderscheidingen achter zijn naam staan. Hij werkte mee -want in de reclame doet niemand iets alleen- aan veelgeprezen campagnes voor ABN Amro, Hak, Melkunie, Mora, het Rijksmuseum, Shell, Stadsarchief Amsterdam en tal van andere bekende merken. Van Dijk is de zesde Legend in de Hall of Fame van VEA. Legends zijn al Giep Franzen, Albert Winninghoff, Paul Meijer, Pietro Tramontin en vorig jaar Frank Pels. VEA-voorzitter Ralph Wisbrunis al langer van mening dat Nederland veel te slordig omgaat met coryfeeën: “Getalenteerde jonge reclamemensen leren graag van hun beroemde voorgangers. Daarom heeft de VEA de VEA legend. Om mannen en vrouwen die er toe doen in ons vak een plek te geven, zodat wij ze nooit meer vergeten. Hans van Dijk verdient die plek ten volle. “

Lees ook:Reclamecreatief Béla Stamenkovits is Vea Legend 2011
Lees ook:Reclameman Tejo Hollander 8ste ‘legend’ VEA Hall of Fame
Lees ook:Reclamemaker Frank Pels is vijfde Legend van de VEA
Lees ook:Reclamemannen Cor den Boer en Diederick Koopal VEA Legend 2014, Robert Volten ‘Next Legend’
Lees ook:Reclame René ‘Jumbo’ Froger debiliserend genoemd in strip Frank Pels

Eén reactie op “Hans van Dijk van reclamebureau Skipintro VEA Legend

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.