Cutcommercials heet nieuwe site over ‘slechte commercials’

Ik vind er (nog) geen bal aan die site, maar goed, vrijheid, blijheid. En The  Wall of Shame van twee reclamemannen is alweer gesneuveld lijkt weinig actief meer. Ging ook over ”slechte reclame.” Ik concentreer me liever op goede en opvallende reclame, en negeer de rommel. Ook een statement. Enfin, gane we. Gepensioneerd omroep- medewerker Imre Somogyi, je moet toch wat doen met al die vrije tijd haha, is ”uit irritatie over slechte reclame” de website Cutcommercials.nl begonnen. Daarmee wil hij een platform en uitlaatklep beginnen voor iedereen die iets te melden heeft over reclame in Nederland, melden diverse internetmedia. Ook wil hij reclamemakers laten zien hoe het publiek denkt over hun prestaties in de media. “Dagelijks worden wij bestookt met leugenachtige, vals voorlichtende en slecht gemaakte reclame”, aldus Somogyi, vader van GTST-acteur Ferri/Ferenc. Imre: “Treffend is foutief taalgebruik, schromelijke overdrijving, valse voorlichting, het gebruik van Engelse termen en de vaak beledigende onderschatting van de intelligentie van de consument.” De site is niet alleen een klaagzang, ook positieve reacties zijn welkom. Ik citeer MediaNed: ”Op de, vrij simpel en goedkoop ogende, website is er ook de mogelijkheid om te adverteren. Opvallend genoeg blinken deze reclame-uitingen niet bepaald uit in originaliteit. Iets dat je toch wel zou mogen verwachten van een website die de kwaliteit van de reclames op wil krikken.” Hear, hear.

Lees ook:Alles mag, gewoon doen, zegt sexboutique Coco de Mer in stijlvolle spot
Lees ook:Slechte ogen=slechte sex blijkt uit commercial voor Duitse opticiëns
Lees ook:Nieuwe cd Paul McCartney gratis verspreid met Engelse krant
Lees ook:Reclameverbod cosmetische chirurgie bepleit door PvdA
Lees ook:Grote schade door ‘phishing’ noopt banken tot campagne

7 reacties op “Cutcommercials heet nieuwe site over ‘slechte commercials’

  1. Herbert van Hoogdalem

    ‘Gesneuveld’ is een groot woord :-) ‘Op een laag pitje’ – althans voor wat betreft mijn aandeel, zou beter passen. Onbedoeld, maar zo gaan die dingen. In februari zijn we begonnen met Purple Cows Unlimited en Formule WWW, beide bedrijven zijn zo’n beetje geexplodeerd en groeien 100% per 4 dagen. Kwestie van prioriteiten stellen, daarnaast is The Wall of Shame in prima handen van Johan. Ik ga nu snel even Cutcommercials bekijken :-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Herbert: Tekst aangepast. PS Goeie reclame kan jij maken, in je berichtje! ;-)

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Herbert: Editorial marketing, bah ;-)
    Bij mij klikt de url van die cutsite gewoon goed door…

      /   Beantwoorden  / 
  4. Pol

    Dit gaat toch niemand serieus nemen en wat die gasten zogenaamd uncut vinden zijn reclames voor een goed doel, sorry maar dan gaat het hen dus niet om de reclame zelf, dus het concept maar om het product… Wat een trieste bedoeling die site…

      /   Beantwoorden  / 
  5. Imre Somogyi

    Even iets rechtzetten, Ferri is al twee jaar terug in Nederland en speelt in GTST. Is u ontgaan?

      /   Beantwoorden  / 
  6. Redactie, Michael

    BN-ers volg ik niet zo nauwlettend, is mij inderdaad ontgaan. De persoonlijke info haalde ik van Ferri’s eigen site, die kennelijk dringend een update behoeft. Dit staat er: ”27 augustus 2002 officieel geëmigreerd naar de United States.” Heb ‘t snel aangepast, dank.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.