Zakennetwerk LinkedIn ook in Nederland open voor adverteerders

 LinkedIn gaat open voor adverteerders, zo maakt het grootste zaken- netwerk ter wereld vandaag bekend. Het netwerk is nu, op enkele Google-advertenties na, nog reclamevrij. De eerste adverteerder is KPN, maar de verwachting is dat ook andere adverteerders er flinke bedragen voor over zullen hebben om de zakelijke gebruikers langs deze weg te bereiken, meldt het FD vandaag. Nederland is het tweede land waar LinkedIn Corp. reclame toelaat op het netwerk. Andere Europese landen zullen snel volgen. In Amerika drongen adverteerders al eerder door op het netwerk, zoals The Economist, Microsoft en BlackBerry. Porsche sponsort er de sectie over personal finance. Voor een bonte reclamekermis op het netwerk hoeft niemand bang te zijn, bezweert Tjeerd Kooij van Webads, het bedrijf dat de advertenties voor de Nederlandse markt gaat werven. 'Een pagina

krijgt maximaal één advertentie. Geen rare formaten. We houden het schoon en relevant.'

Dat
laatste kan doordat adverteerders veel geld betalen om hun boodschap
naar de juiste gebruikers te sturen. Een adverteerder kan mikken op
gebruikers in een specifieke bedrijfstak of met een bepaalde opleiding.
Dat soort informatie zetten de LinkedInners allemaal in hun
gebruikersprofiel. Niet iederéén krijgt dus een Porschereclame te zien, aldus het FD.

Onlangs is de site van LinkedIn vernieuwd. Webads werft ook de reclame voor Blog.nl, waarook ook Reclamewereld.blog deel uitmaakt.

Lees ook:Blog.nl besteedt advertentiewerving uit aan marktleider WebAds
Lees ook:‘Mobiele internetters opvallend positief over reclame op mobiel’
Lees ook:WebAds gaat alleen vertoonde banner-reclame afrekenen
Lees ook:iTunes Radio: elke 15 minuten reclame, elk uur videoreclame
Lees ook:Afscheid van Hyves maar ook van ‘de’ dansende banaan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.