Nederland‘s grootste netwerk van themablogs, www.blog.nl- waarvan ook Reclamewereld.blog.nl deel uitmaakt- heeft de advertentie- werving vanaf deze maand ondergebracht bij Webads Interactive Advertising (''Share our experience''), marktleider op dit gebied in Nederland en opgericht in 1997. ‘'Via deze samenwerking zijn adverteerders en sponsors beter in staat om op effectieve en interactieve wijze gebruik te maken van de mogelijkheden van het blognetwerk.'' Aldus Ben Blog, die Blog.nl in juni 2005 met zijn zoon Ayalon oprichtte, in een persbericht. Het Amstelveense mediabedrijf
telt 4 medewerkers en beheert nu o.m. bijna 60 themablogs, onderverdeeld in diverse channels als Media, Reizen, Sport, Geld & Werk, Beauty & Gezondheid, Gezin, Muziek en Film. ''Zodat adverteerders hun boodschap kunnen segmenten en er weinig tot geen waste is,'' aldus Blog. Ze trekken maandelijks in totaal zo'n 1,5 miljoen bezoekers. Het streven is om in 2008 te groeien naar 100 themablogs.
Tjeerd Kooij, managing partner WebAds, noemt Blog.nl een ''redactioneel sterke site'', die interessante kansen biedt voor adverteerders om op effectieve wijze hun doelgroep te bereiken, binnen een redactionele omgeving. WebAds gaat Blog.nl ook adviseren over innovatieve advertentievormen, zoals sponsorships en spot. ''Maar ook mobiel behoort tot de mogelijkheden,'' aldus Kooij.
Lees ook:WebAds gaat alleen vertoonde banner-reclame afrekenen
Lees ook:Zakennetwerk LinkedIn ook in Nederland open voor adverteerders
Lees ook:INGEZONDEN MEDEDELING BLOG.NL: RECORDBEZOEK IN MEI
Lees ook:Commerciële exploitatie 90 titels Blog.nl bij Adfab en Femmefab ondergebracht
Lees ook:Recordbezoek in prachtweek voor Reclamewereld.blog