‘Mobiele internetters opvallend positief over reclame op mobiel’

Opmerkelijk (en wat mij betreft overwacht): uit onderzoek bij mobiel internet-gebruikers is gebleken dat 84 pct van de
respondenten positief (54 pct) of neutraal (30 pct) staat tegenover
reclame op de mobiele telefoon. Dat meldt WebAds Interactive Advertising, dat reclame werft voor internet. Aan dit onderzoek werkten ook MoMac en mediabureau Universal Media mee. Gepromoot werd het Microsoft Office 2007 pakket, via een speciale mobiele microsite. De promotiefilm daar werd meer dan gemiddeld gedownload door de mobiele internetters die deze campagne zagen. Ben van der Burg van WebAds noemt de uitkomst ''een mooi bewijs dat reclame op mobiel niet langer in de kinderschoenen hoeft te staan.''In vergelijkbare onderzoeken onder gebruikers van vast internet blijkt
vaak dat gebruikers zich eerder storen aan reclame boodschappen voor de
gratis content waarvan ze kunnen genieten, voegt Van der Burg daaraan toe in het persbericht van Webads. ''Het is daarom belangrijk
vast te stellen dat mobiele internetters niet negatief staan tegenover
reclame op hun mobiel. Dat is een belangrijke voorwaarde voor het
succes van mobiel internet en van mobile advertising. Uit ander
onderzoek weten we dat die reclame wel creatief moet zijn, relevant
voor de ontvanger en technisch goed gemaakt, zodat deze het mobiel
internet gebruik niet stoort of vertraagt.
"

Lees ook:Helft jongeren wil reclame op mobiel tegen beloning (onderzoek)
Lees ook:Adidas eerste klant Microsoft Advertising op Live, Hotmail en MSN
Lees ook:Vodafone met reclame op mobieltjes voor zakelijk markt
Lees ook:Steeds meer mensen volgen tv, radio en dagbladen via internet
Lees ook:Adverteerders financieren nieuw mobiel gameplatform Thumbgames

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.