WebAds gaat alleen vertoonde banner-reclame afrekenen

WebAds Interactive Advertising, een online reclame verkoop bureau dat ook voor Blog.nl inclusief Reclamewereld, actief is, gaat adverteerders de garantie bieden dat ingekochte advertenties alleen vertoond worden op het moment dat de gebruiker deze ook daadwerkelijk zichtbaar in beeld heeft. Meldt het bedrijf in een persbericht vandaag. ”Hiermee wordt voldaan aan de sterk toenemende vraag van adverteerders om alleen te betalen voor advertenties die daadwerkelijk in beeld zijn geweest. Het zinloos leveren van niet zichtbare impressies behoort dan ook tot het verleden.” Met de door WebAds en haar technische partner Adsolutions ontwikkelde ‘0% waste tag’ krijgen adverteerders de garantie dat bezoekers van een website de banner advertenties ook daadwerkelijk hebben kunnen zien. WebAds wil het aanbod aan advertentieruimte zo transparant mogelijk maken. Deze verbetering in visibility is daar een eerste belangrijke stap in en WebAds vraagt de uitgevers van alle websites in haar netwerk om met spoed deze techniek door te voeren, meldt het persbericht.

Tjeerd Kooij, Managing Director WebAds Nederland, erin geciteerdt: “Op een website bevinden zich verschillende advertentieposities. Een deel daarvan komt niet altijd in beeld, bijvoorbeeld omdat een bezoeker daarvoor eerst naar beneden moet scrollen. Adverteerders vragen steeds vaker om advertentiecampagnes alleen op zichtbare posities te vertonen, of af te rekenen op basis van de zichtbaarheid.

”Dat is een terechte vraag. Advertenties die niet in beeld zijn geweest, hebben geen effect voor de adverteerder. Niemand heeft ze immers gezien en er kan niet op worden geklikt. Wij begrijpen dus de vraag om af te rekenen op basis van wat echt zichtbaar is geweest, maar we vinden dat eigenlijk de omgekeerde wereld. Wij denken dat het beter is advertenties pas te vertonen als zeker is dat ze in beeld komen. Met de door ons ontwikkelde techniek garanderen we adverteerders minimale waste en maximale visibility. Dat voorkomt ingewikkelde afrekenmodellen achteraf en het maakt adverteren op internet transparanter en daarmee betrouwbaarder. Het maakt de ingekochte advertenties ook veel waardevoller.”

WebAds voert jaarlijks een netwerkbrede visibility meting uit. Dit onderzoek geeft inzicht in de duur van het reclamecontact en de zichtbaarheid van reclame uitingen per website, placement en advertentieformaat. Met deze informatie kunnen uitgevers de advertentieposities op hun websites verbeteren. Zo kunnen zij inspelen op de veranderingen die optreden door de invoering van de zogenaamde ‘0% waste tag’. Daarmee wordt een advertentie uiting pas opgevraagd bij de adserver als de eerste pixel in beeld is. WebAds verwacht dat alle uitgevers in haar netwerk binnen enkele weken in staat zijn om te garanderen dat advertenties ook daadwerkelijk zichtbaar zijn, aldus het persbericht.

WebAds Nederland

WebAds verkoopt als media exploitant in Nederland advertentieruimte namens ruim 200 kwalitatieve sites op internet en op de mobiele telefoon. WebAds biedt adverteerders de mogelijkheid om een groot of juist gericht bereik op te bouwen binnen een brand safe environment. Uitgevers en websites kunnen bij WebAds terecht voor advertentie exploitatie, advies en ondersteuning om de omzet te maximaliseren. Sites waarvoor WebAds de advertentieverkoop verzorgt, zijn o.a. IEX, NDC Dagbladtitels, 9292, Voetbal International, Eredivisie Live, Fok en Blog.nl. Met dit brede netwerk aan sites bereikt het bedrijf maandelijks 7 miljoen Nederlanders en biedt daarmee één loket aan adverteerders, media- en reclamebureaus om hun reclamecampagnes effectief in te zetten.

WebAds Nederland bestaat sinds 1997 en is een onderdeel van WebAds Europe met kantoren in Amsterdam, Londen, Madrid en Milaan. Meer informatie op www.webads.nl.

Bron: rechtstreeks.

Lees ook:Blog.nl besteedt advertentiewerving uit aan marktleider WebAds
Lees ook:Zakennetwerk LinkedIn ook in Nederland open voor adverteerders
Lees ook:Commerciële exploitatie 90 titels Blog.nl bij Adfab en Femmefab ondergebracht
Lees ook:Nieuw: volg-me-niet-register voor surfer met reclamemoeheid
Lees ook:Microsoft verkoopt ‘levensechte’ reclame in games als Madden, NHL

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.