Oud nieuws: leuke alcoholreclame te aantrekkelijk voor jongeren

Alcoholreclames zijn te aantrekkelijk voor jongeren, dat concludeert de Stichting Alcoholpreventie (STAP) in het vorige week gepubli- ceerde rapport over de trends van alcoholreclame- en marketing. Dranken- fabrikanten combineren hun tv-reclame vaak met humor en lifestyle. En in ruim eenderde wordt humor toegevoegd om het product aantrekkelijk in de markt te zetten, aldus STAP, dat claimt dat het gebruik van humor in reclame vooral jongeren aanspreekt. En daar zijn ze dus tegen. Maar wat zei datzelfde STAP een jaar geleden? Alcoholreclame was meestal ‘'te leuk'' en moest daarom geweerd worden van de tv… Maar dat schiet niet op. Stap dacht natuurlijk: de kracht van reclame zit ‘m ook in de herhaling.

Lees ook:STAP wil van politiek verbod op alcoholreclame
Lees ook:Tijdslot mediawet werkt niet volgens STAP: ’12-17 jarigen zien meer alcoholreclame op tv dan voorheen’
Lees ook:Boze reactie op ”Humor in Alcoholreclame”-item
Lees ook:Ruim 40% van de filmpjes op YouTube bevat al reclame
Lees ook:Kinderen ergeren zich aan leningenreclame

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.