Gouden Loeki-verkiezing aangepast door Ster

Om de verkiezing nog zuiverder, dus minder beïnvloedbaar te maken heeft organisator Ster, het reclameverkoopbedrijf van de Publieke OmroSTER Loeki logoep, de opzet van haar jaarlijkse Gouden Loeki-competitie drastisch veranderd. Zo zijn de maandverkiezingen verdwenen. Vanaf dit jaar komen daarvoor in de plaats kwartaalselecties, die steeds worden gepubliceerd. Een ‘onafhankelijk publiekspanel’ van onderzoekbureau GFk beoordeelt de honderden nieuwe tv-commercials die elke kwartaal worden uitgezonden en dat panel kiest dan 10 winnaars, zo meldt de Ster-site We Love Reclame. Aan het eind van het jaar zijn dat er dus 40. Deze worden opnieuw aan het publiekspanel voorgelegd. Daaruit komt de ‘top-10 van 2015′ naar voren. Daarop kan het Nederlandse publiek dan online stemmen. ”De uitslag van de Top 10 door het publiekspanel laten we voor 50% meewegen in het stemtotaal,” aldus de Ster. De eerste kwartaalwinnaars worden op 1 april bekendgemaakt.

”Met deze nieuwe aanpak maken we de rol van het onafhankelijke publiekspanel van Intomart GfK in de voorrondes veel groter. De Ster Gouden Loeki blijft hiermee dé publieksprijs omdat het panel een representatieve afspiegeling is van de Nederlandse bevolking. Bovendien wordt het ‘brede’ Nederlands publiek betrokken bij de jaarverkiezing.”

Zoals eerder al gemeld wordt de uitreiking niet meer live uitgezonden op tv.

Lees ook:Tien winnaars 2e kwartaal Ster Gouden Loeki met Centraal Beheer, Fiat en Interpolis in top-3
Lees ook:Centraal Beheer, Jumbo en Bavaria top-3 van 10 winnaars 3e Ster Gouden Loeki-verkiezing
Lees ook:Van Amstel tot Unox: tien winnaars vierde kwartaal Ster Gouden Loeki 2015 bekend
Lees ook:Stemmen op 10 spots halve finale Gouden Loeki 2014
Lees ook:AH, Jumbo, Centraal Beheer, Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox in finale Ster Gouden Loeki 2015, online stemmen gestart

2 reacties op “Gouden Loeki-verkiezing aangepast door Ster

  1. monique moeskops

    beste Michael,

    De naam Intomart Gfk wordt niet langer gevoerd. Gelieve bij volgende publicaties GfK als bron te vermelden.
    Bij voorbaat dank

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    @Monique: Aangepast in tekst, zal er voortaan aan (proberen) te denken ;-) . Heb je het de Ster ook ff laten weten, want zinnetje uit hun persbericht geciteerd.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.