Goeiemoggel Nepderland van KPN wint reclameprijs Dagbladgoud

Nederlandse krantenlezers hebben bijgaande Gouden Koekie-advertentie van de Goeiemoggel Nepderland-campagne van KPN Zakelijke markt gekozen tot de beste dagbladadvertentie van 2007 in de sector profit (reclamebureau N=5). Deze krijgt de Dagbladgoudprijs, een publieksprijs voor de reclame dus, net als de Gouden Loeki voor tv. In de sector non-profit (goede doelenreclame) ging de Dagbladgoudprijs van de krantenlezers naar de Wereld Armoededag-uiting van Stichting First 8 (lees verder voor beeld), dat ook de uiting verzorgde. In de week van 11 februari hebben ruim 42.000 lezers via een site hun stem uitgebracht. De competitie werd georganiseerd door het Cebuco namens de Nederlandse dagbladen. De lezers moesten kiezen uit een shortlist van tien advertenties, die opnieuw te zien waren in de kranten.

Léon Bouwman, voorzitter van de vakjury (en in 't dagelijks leven hoofdredacteur van vakblad Adformatie) over de publiekswinnaars in het persbericht: “Dat Goeiemoggel het goed zou doen is eigenlijk geen verrassing, nadat de campagne eind vorig jaar ook al de Gouden Loeki in de wacht sleepte. De campagne heeft ook in print een hoge likeability en, wat je er ook van vindt, Goeiemoggel is inmiddels een fenomeen dat zelfs een plek in het dagelijks taalgebruik heeft veroverd. De First8-campagne in de categorie non-profit is een prachtwinnaar. Een knap staaltje in-your-face-reclame die ons op een scherpe wijze confronteert met de ware omvang van de problemen in de derde wereld.”

Lees ook:Aantal inzendingen voor Dagbladgoud-reclameprijs stabiel gebleven
Lees ook:Wat iedereen verwachtte: Goeiemoggel wint Gouden Loeki 2007
Lees ook:Tien advertenties dingen mee naar reclameprijs Dagbladgoud 08
Lees ook:Dirk en WWF winnen publieksreclameprijs ‘Dagbladgoud 2008′
Lees ook:Voor ‘t eerst géén leuke Gouden Loeki – SP Thuiszorg winnaar 2008

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.