Nieuwe prijzen erbij: Groene Effie, Smart Budget Effie

Wat zijn dat, Effies? Prijzen voor effectieve reclamecampagnes. De belangrijkste prijzen in reclameland, waar effectiviteit uiteraard voorop moet staan. Is goede, effectieve reclame heel duur? Soms. Om te benadrukken -aldus het persbericht- dat een goed werkende campagne ‘'niet direct een duur prijskaartje heeft'' roept de Effie-organisatie een nieuwe prijs in het leven voor 2007. De Smart Budget Effie. En er komt ook een Groene Effie bij, los van de gebruikelijke

effectiviteitsprijzen voor de diverse product- en dienstensegmenten. Die Groene Effie  is een prijs voor reclamecampagnes die aantoonbaar een bijdrage hebben geleverd aan duurzaamheid, mvo (maatschappelijk verantwoord ondernemen) of milieu. Deze nieuwe Effie is niet alleen bedoeld voor overheden, culturele instellingen, goede doelen, maar ook voor het bedrijfsleven dat campagnematig aandacht vraagt voor duurzaamheid.

De Effie-competitie bestaat al sinds 1984. De brancheorganisatie VEA (de belangrijkste reclamebureaus) en BVA (de bond van adverteerders) werken ook in het nieuwe jaar weer broederlijk samen voor het goede doel. Deelnemers moet ‘'aannemelijk maken dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld in de geslaagde marketingoperatie.''

De organisatoren hopen dat er, vanwege de nieuwe Effies en de introductie van meer categorien bij de ‘'gewone'' Effies meer cases worden ingezonden dan vorig jaar het geval was. Inzenden kan tot  1 maart a.s.

 

Lees ook:Hoofdsponsor Effies: Talpa TV vervangt De Telegraaf
Lees ook:Gouden Effies voor effectieve reclame naar Hema en Maandag
Lees ook:Klene-reclame Gouden Effie, Grand Effie: Unilever, AH en DDB
Lees ook:Reclame-effectiviteit: Euro-prijs naar Adidas en 180
Lees ook:Gouden Effies 2006 naar: 3FM, Actimel, AH, Unox en Luchtmacht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.