Hoofdsponsor Effies: Talpa TV vervangt De Telegraaf

Talpa TV, met Tien als tv-zender, is de nieuwe hoofdsponsor van de Effie 2007, als opvolger van De Telegraaf. De Effie is een prijs voor de effectiviteit van communicatiecampagnes en wordt als meest prestigieuze onderscheiding van de branche gezien. Adverteerders die dit jaar een Gouden Effie in de wacht weten te slepen ontvangen van Talpa TV als prijs een ''substantieel zendtijdtegoed''. Vorig jaar waren Gouden Effie-winnaars Peijnenburg, Interpolis, KPN Mobile/Hi en Rabobank en hun reclamebureaus. Organisatoren

 van de Effies zijn de VEA (Vereniging van communicatie-adviesbureaus) en de BVA (Bond van Adverteerders). Waar De Telegraaf vooral uit was op aandacht voor adverteren in het medium dagbladen, kijkt Talpa primair naar de mogelijkheden die het medium tv biedt. Commercieel directeur Ton Rozestraten:  "Voor Talpa TV is het experimenteren met nieuwe vormen van effectieve communicatie een belangrijk speerpunt waarbij voor TV altijd een hoofdrol is weggelegd. De Effie is naar onze vaste overtuiging bij uitstek de prijs die hierbij uitstekend aansluit". Ook de Effie-organisatoren geloven dat ''de verschillende communicatiemiddelen niet meer los van elkaar zijn te beoordelen als we het over effectiviteit hebben.''

De EffieUitreiking 2007 vindt 4 juli 2007 plaats in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT) te Amsterdam. De inschrijftermijn sluit op 1 maart 2007 om 17.00 uur.

Lees ook:Nieuwe prijzen erbij: Groene Effie, Smart Budget Effie
Lees ook:Inzendingen voor reclame-effectiviteitsprijs Effie omhoog
Lees ook:Effies uitgereikt op ‘De 24 uur van de Reclame’ op 12 oktober
Lees ook:Winnaars belangrijkste reclameprijs, de EFFIE, vanavond bekend
Lees ook:Effies-inzendingen omlaag, BVA en Vea toch tevreden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.