Reclame-effectiviteit: Euro-prijs naar Adidas en 180

Het internationale, in Amsterdam gevestigde reclamebureau 180, heeft er voor klant Adidas weer een belangrijke prijs bij, de Euro Grand Effie. Dat is de hoogste onderscheiding die werd gegeven in een competitie waarin bureaus met hun klanten moesten bewijzen dat hun reclame goed werkt in twee of meer Europese landen. Ook Nederlandse reclamecampagnes voor TomTom Go en Canon vielen in Brussel in de prijzen.

Nederland kent de Effie-competitie, waarin prijzen worden gegeven voor reclamecampagnes die (zeer) effectief zijn gebleken op de thuismarkt. Maar in Brussel werden campagnes gejureerd die in meerdere landen effectief waren. De bedrijven, maar vooral de bureaus achter de merkcampagnes, zijn altijd zeer trots op dit soort prijzen, want het gaat in de reclame toch om het verhogen van de verkoop van een product of een dienst. In de jury’s zitten altijd communicatiespecialisten.

Nederland heeft het dus uitstekend gedaan in Brussel, waar de prijzen werden uitgereikt. Bureau 180 Amsterdam kreeg een Gouden Euro Effie -naast de Grand Prix als de beste van alle Goudwinnaars dit jaar- voor ”Impossible Field”-campagne. Goud ging ook, in weer een andere categorie, naar de campagne van TBWA Amsterdam ”Democratization of Car Navigation” voor klant TomTom Go.

Tenslotte was er nog een prijs voor Nederland, een Zilveren Euro Effie, voor het internationale reclamebureau Cayenne in Amsterdam met klant Canon. Naam van de campagne ”Playtime: Change Communication for Road to Championship.”

De prijswinnende campagnes, vooral filmpjes, zijn allemaal te bekijken op de site van de Euro Effies. De site geeft ook meer achtergrond over de campagnes.

Het Euro Effie-prijzenfestival werd georganiseerd door de Europese Vereniging van Communicatie-Adviesbureaus (EACA), waarin alle nationale organisaties van reclamebureaus samenwerken.

Lees ook:Reclamecampagne Stad Antwerpen genomineerd voor Effie Award
Lees ook:Nieuwe prijzen erbij: Groene Effie, Smart Budget Effie
Lees ook:Gouden Effies voor effectieve reclame naar Hema en Maandag
Lees ook:Ruim 50 aanmeldingen voor 6 plaatsen in Effie Jury’s
Lees ook:Adverteerder van ‘t Jaar: Albert Heijn, Dove, Holland Casino of Rabo

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.