Categorie: "Politieke campagne"

Spotje Belgische Groen-partij: Leve onze planeet (en de info-overkill)

Save our planet, hoeveel filmpjes worden niet geweid aan dat onder- werp. ‘'Ecologisch duurt het langst.'' Zegt de Belgische Groen-partij, bijdragend aan de info-verkill. De partij zette bijgaande wat te lange, maar wel onderhoudende commercial in voor de recente algemene verkiezingen. Overigens wordt op Adverbox meteen gewezen op de bekende Lagostina-animaties van de Italiaanse cartoonist Osvaldo Cavandoli (meer van zijn lijnenwerk hier).

Barack Obama haalt bijna evenveel campagnegeld op als Ms Clinton

De Democratische presidentskandidaat Barack Obama heeft verrassend veel geld opgehaald in het eerste kwartaal van 2007. Zeker 25 miljoen dollar, van meer dan 100.000 geldschieters, meldt het NOS Journal. En slechts 1 miljoen minder dan het bedrag dat Hillary Clinton afgelopen weekend naar buiten bracht. Haar 26 miljoen dollar brak alle bestaande records rond de financiering van politieke campagnes. Nog nooit eerder had iemand zo vroeg in de campagne zo veel geld opgehaald. In veel

Hillary Clinton verzamelt record 26 m. dollar voor reclamecampagne

Dat worden weer een heleboel spotjes op de televisie, waardoor ze nog populairder wordt – en nog meer geld ophaalt. De Amerikaanse presidents- kandidate Hillary Clinton heeft een recordsom verzameld voor haar verkiezingscampagne. De eerste drie maanden van dit jaar bracht de Democrate 26 miljoen dollar bijeen, heeft haar campagneteam bekendgemaakt. De echtgenote van ex-president Bill Clinton ontving alleen al tijdens een bijeenkomst onlangs

Rel om misbruik Barack Obama van Apple-spotje ’1984′ op YouTube

Een politieke video van presi- dentskandidaat Barack Obama contra zijn Democratische rivaal Hillary Clinton die is gebaseerd op een 23-jarige oude Macintosh- commercial van Apple, gemaakt door reclamebureau TBWA, heeft in de Verenigde Staten tot ophef geleid over copyrights. Dat meldt Webwereld. De aangepaste, Big Brother- achtige oude commercial is gepubliceerd op YouTube en is daar behoorlijk populair. Gisteren was de video al ruim 530.000 keer bekeken. De video is simpele een aanpassing van een oude reclame van Apple waarin 1984 van Orwell wordt nagebootst. Niet Apple of het reclamebureau ligt dwars, wat je zou verwachten. William Coulson, de advocaat die optreedt uit naam van de copyrighthouder van George Orwells boek 1984, is minder blij met de nieuwe commercial. Coulson

Presidentskandidaat Barack Obama lanceert site

Barack Obama (45), de zwarte senator uit Illinois, gaat nu ook officieel de strijd aan om de volgende president van Amerika te worden. Onervaren, maar door velen getipt als opvolger van George Bush. Maar eerst wacht hem een andere slag: wie wordt die ene vertegen- woordiger van de Democraten. We meldden al over de andere topkandidaat van de Democraten, Hillary Clinton. Obama lanceerde zaterdag, toen hij zich officieel kandidaat stelde, ook zijn modern vormgeven site, met home page links naar o.m. Flickr en YouTube en uiteraard een blog. Hier wordt het ‘'merk Obama'' opgebouwd. Maar nog even geen commercials, de poen ervoor ontbreekt nog. Gelukkig is er een hele dikke rode ‘'donations'' knop te zien, dus dat moet wel goed komen voor Obama. Het wordt spannend, de komende mediaslag

Toeval troef bij media-uitgaven politieke partijen

Het is vast toeval, maar de drie politieke partijen die in de week van de verkiezingen het meest hebben uitgeven aan campagnes in de media zijn ook de partijen die flink wat zetels verloren hebben. En, vast ook toeval, de partij die de meeste zetels heeft verloren, de PvdA, heeft in week 47 het meest uitgegeven. Dat blijkt uit de Politieke Media Barometer van Nielsen Media Research. Verliezer VVD

Pastors ‘anti-islam’-radiospot EénNL mag van rechter

De politieke partij EénNL mag het radiospotje blijven uitzenden waarin lijsttrekker Marco Pastors de opkomst van het nazisme vergelijkt met de ‘islamisering’ van Nederland. Dat heeft de rechtbank in Rotterdam dinsdag in kort geding bepaald, zo meldt het ANP. De Islam Democraten, eveneens een politieke partij, hadden het kort geding aangespannen omdat zij het grievend vinden

Ontwerper wil geld vanwege ‘katjesstoel’ Dierenpartij


Ontwerper en architect Pi de Bruijn wil een vergoeding van de Partij voor
de Dieren
(PvdD) omdat deze organisatie op verkiezingsposters een afbeelding van de door hem ontworpen blauwe stoel in de Tweede Kamer toont. Dat meldt de partij, bericht het ANP.
Op de posters staat een afbeelding van een Kamerstoel die flink is toegetakeld door een katje dat zijn nagels in de bekleding heeft gezet. Volgens de partij vraagt De Bruijn een vergoeding van 1000 euro als gebruiksvergoeding voor elke keer dat zijn stoel in beeld wordt gebracht.
De partij weigert hier op in te gaan. ,,De PvdD acht het buitengewoon onredelijk

‘Campagnes partijen bezorgt schaamrood op de kaken’


Op de rode tomaat, het huismerk van de SP na, missen de campagnes van de politieke partijen elke vorm van creativiteit. ‘’Wat ze teweegbrengen is schaamrood op de kaken’’, luidt het harde oordeel van Léon Bouwman, hoofdredacteur van vakblad Adformatie, vandaag in zijn tweewekelijkse column in De Telegraaf op Zondag. ‘’Hoofd, nummer, partij en slogan en dan is de creativiteit op.’’ Bouman