‘Campagnes partijen bezorgt schaamrood op de kaken’


Op de rode tomaat, het huismerk van de SP na, missen de campagnes van de politieke partijen elke vorm van creativiteit. ‘’Wat ze teweegbrengen is schaamrood op de kaken’’, luidt het harde oordeel van Léon Bouwman, hoofdredacteur van vakblad Adformatie, vandaag in zijn tweewekelijkse column in De Telegraaf op Zondag. ‘’Hoofd, nummer, partij en slogan en dan is de creativiteit op.’’ Bouman

zegt dat de tomaat van de SP als enige voor wat kleur zorgt in de ‘’fletse fruitmand van politieke campagnes.’’ Volgens hem stemmen reclamemensen geen SP, maar de communicatieaanpak van Jan Marijnissen c.s. wordt alom geprezen. Al jaren.

Verder zien we geen politieke leiders, want ‘’truttige themaregels en bleke beelden regeren.’’ Bouwman: ‘’Het is een raadsel waarom politieke kopstukken niet meer belang hechten aan een oorspronkelijk, eigentijds, herkenbaar en onderscheiden campagneconcept. Allemaal kijken de met hun vertrouwenwekkende blik de wereld in. Allemaal hebben ze die ‘kijk-eens-hoeveel- leiderschap-ik- uitstraal’- oogopslag.’’ Maar intussen zeggen ze niets.

Op de vraag of mensen nu minder snel geneigd zijn om te gaan stemmen als gevolg van die ”fletse fruitmand” gaat Bouwman niet in.

Lees ook:SP biedt nieuwe leden als reclamestunt een gratis horloge aan
Lees ook:‘Gaat het er wel eerlijk aan toe bij Loeki-verkiezingen van de Ster?’
Lees ook:”Informatief programma” over Schiphol op zender AT5 blijkt reclame
Lees ook:Nielsen: Partij voor Dieren duurste campagne
Lees ook:Is er een overeenkomst tussen reclame en religie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.