Roorda: ‘Heimwee naar Fortuyn? Dat gaat wat ver’


‘Te zeggen dat ik heimwee heb naar Pim Fortuyn gaat misschien wat ver, maar ik werd wel blij als ik hem zag. Gewoon omdat hij was wie hij was met al zijn plussen en minnen. Maar vooral omdat hij er zelf lol in had. Er zelf plezier in hebben; dat werkt aanstekelijk en maakt een merk sterk.’ Aldus Eugène Roorda, reclameman en columnist van BNR Nieuwsradio. Maar hij is totaal niet te spreken over de communicatiekracht van onze huidige politieke leiders. In zijn radiocolumn vandaag zegt hij: ‘Ze adverteren, maar ze communiceren niet.’ Roorda, in het dagelijks leven

directeur van Roorda Reclame, zegt. ‘Dat zijn géén blije mannen en vrouwen. Geen innemende mensen waar je graag bij wilt horen. Ze doen wel blij als de camera loopt, maar ze zijn het niet echt en dat voel je als kijker. Als geprogrammeerde bureaucraten dreunen ze hun mantraatje op zonder zich te bekommeren om het effect. Wat er dan ook nauwelijks is volgens mij,’ aldus de reclamemaker in zijn radiocolumn vandaag.

Lees ook:Roorda: ‘Wat zo’n fusie doet met het merk ABN Amro? Helemaal niks’
Lees ook:Roorda: ‘De vrouw is een lustobject en dat is maar goed ook’
Lees ook:Reclameman Roorda: ‘Rabobank kan maar beter stoppen met Tour’
Lees ook:Roorda: Nationale-Nederlanden en Microsoft is ‘wow’
Lees ook:Reclameman Roorda: ‘Liever Flipje van Tiel dan David van Adidas’

5 reacties op “Roorda: ‘Heimwee naar Fortuyn? Dat gaat wat ver’

  1. Redactie, Michael

    @Zhongyao: u studeert Chinees recht aan de Universiteit van Leuven? Interessant dat u mijn publieksblog over reclame bezoekt, sluit goed aan op uw studie.
    Verder blijf ik een reactie schuldig, want, eh, ik geef ‘t niet graag toe, maar ik kan dit niet lezen. Hoop dat het vriendelijke taal is (:-)

      /   Beantwoorden  / 
  2. Adje

    dit vind ik wel humor, nog nooit zo’n beleefde reactie gezien op een blogspammer.
    U is een heer!

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Adje: snap er geen Chinese biet van, die leuke Chinese reactie is ineens weg!!! Heb ik echt niet gedaan hoor (hoe kun je iets censureren als je ‘t niet kun lezen, haha). Hoop toch niet dat die grote arm uit Peking…

      /   Beantwoorden  / 
  4. Dildo Dirk

    Beste Eugène Roorda,

    Ik kan maar 1 ding zeggen: schoenmaker blijft bij Uw leest. U doet in reclame en marketing (zoals dildo’s in de Dirx) en niet in politiek. Met interesse volg ik Uw column. In uw politieke voorkeur ben ik echter in het geheel niet geinteresseerd.

    Groet

    Dildo Dirkje

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    @DD: Eugene Roorda’s (radio)column ging over de communicatiekracht van politieke leiders. Hij sprak nadrukkelijk geen voorkeur uit voor een van de partijen, en ook niet voor wijlen Pim Fortuyn.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.