De meeuw, de Dam, Specsavers en De Opportunisten

Opportunisten Specsavers meeuwenWat een ophef was dat, rond die commercial met die doodgemepte meeuw van Specsavers. Bij die Britse brillenwinkel werden ze uitgemaakt voor dierenbeulen, als leedpromotors. Er waren mensen die ergens anders hun bril gingen kopen. Terwijl iedereen toch zag dat het nep was, wat die beach volleyballer daar deed. De Opportunisten zagen dat natuurlijk ook. Maar ze zagen nog wat anders, later. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels. De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.

[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag

Lees ook:Voedselverspilling-campagne SIRE schiet De Opportunisten in verkeerde keelgat
Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:De Opportunisten over de reclame van de Hartstichting
Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.