De Opportunisten over de reclame van de Hartstichting

Opportunisten Hartstichting

Elke dag schoppen hart- en vaatziekten honderden levens overhoop. Begin april was het Hartweek. Gingen zo’n 60.000 collectanten op pad om geld op te halen voor onderzoek naar het eerder herkennen van die ziekten. In een tv-commercial van anderhalve minuut van de Hartstichting overlijdt Dimitri op 41-jarige leeftijd aan een hartstilstand. Familieleden, vrienden en omstanders vertellen hun verhaal in deze tv-commercial. De Opportunisten zagen die commercial ook op tv.  KLIK op de strip van reclame-cartoonist Frank Pels om te vergroten, waardoor ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die vanaf begin dit jaar exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.
[PS] Leuk blog, Reclamewereld? Like ons dan HIER graag

Lees ook:Die man in de beha’s van Mora-spotje & De Opportunisten
Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Dat ‘aandeel in elkaar’ van de Rabobank getest door De Opportunisten
Lees ook:Voedselverspilling-campagne SIRE schiet De Opportunisten in verkeerde keelgat
Lees ook:Groen en geel ergeren De Opportunisten zich aan dat Qurrent-spotje over die blauwe man

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.