Gmail is nieuwste doelwit agressieve campagne Microsoft

Denkt u dat Google uw privacy respecteert? Mis.’ Met die woorden is Microsoft de aanval begonnen op Gmail, de e-maildienst van concurrent Google, meldt de Volkskrant site. Volgens Microsoft scant Google elk bericht dat via Gmail wordt verstuurd op trefwoorden, zodat de gebruikers gericht advertenties voorgeschoteld kunnen krijgen. ‘En je komt er niet onderuit.’ Eerder Afgelopen november richtte de Don’t get scroogled-campagne haar pijlen nog op Google’s zoekmachine. Zie filmpje. Met de nieuwe aanval hoopt Microsoft te bereiken dat Gmail-gebruikers overstappen naar haar eigen Outlook-mailservers. Volgens Mark Jansen van Google Nederland zorgen de advertenties ervoor dat de websites van Google gratis blijven, en: niks mailtjes van Gmail-gebruikers ‘lezen.’

Mark Jansen, geciteerd door de Volkskrant: ‘We werken er hard aan om ervoor te zorgen dat advertenties veilig zijn, niet hinderlijk en relevant. Geen enkele persoon leest je e-mail of informatie van je Google Account om advertenties te laten zien of gerelateerde informatie. Een geautomatiseerde wiskundige formule – vergelijkbaar met hetgeen we gebruiken voor Priority Inbox en het filteren van spam- bepaalt welke advertenties we tonen.’

[PS]

Lees ook:T-shirts, bekers nieuw in Microsoft’s pr-oorlog tegen Google
Lees ook:‘Gmail Art’ door Google Rusland ingezet als reclame voor Gmail
Lees ook:Zakennetwerk LinkedIn ook in Nederland open voor adverteerders
Lees ook:Onderzoek VS: ‘Online reclame vaker geblokkeerd’
Lees ook:Microsoft speelt met advertentie in op zorgen rond Google’s verzamelwoede

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.