”Om gênante ‘going Dutch’ taferelen te voorkomen”, lanceert New York Pizza het spel ‘Who’s Buying Pizza?’. Meldt een persbericht vanmiddag. De online game komt uit de keuken van reclamebureau Natwerk, voor de ‘tweede pizza gratis’-actie van de 140 vestigingen tellende keten. Het spel, waarin je je hongerige eetpartner uitdaagt via bizarre YouTube-filmpjes, geeft binnen 20 seconden zo eerlijk mogelijk antwoord op de vraag wie de eerste pizza betaalt. ”Nederlanders staan nou niet echt bekendom hun vrijgevigheid. En dat zorgt bij het afrekenen regelmatig voor verontwaardigde gezichten. Want wie betaalt de rekening? Hier haakten we met onze activatie op in’, vertelt Frank de Ruwe, creatief directeur van het gespecialiseerde reclamebureau. Dat is heel wat anders als reclame-uiting van NYP dan dat rare spotje met de ‘crashende besteller’ van het vaste reclamebureau (waarmee de klant wat betreft toon en, belangrijker, resultaten heel tevreden was, vernam ik)…
Lees ook:De zingende pizza, gewoon een gek spotje van Tabasco
Lees ook:De besteller crasht weer in New York Pizza-spotje
Lees ook:‘Crash test’-spotje New York Pizza laat nog wel wat heel
Lees ook:Maffia treedt hardhandig op in nieuwe commercials New York Pizza
Lees ook:Ode aan ‘onze jongens’ achter de Oranjekoorts – van Heineken
Ik bestel bijna elke week bij New York Pizza! Ik zou wel iedereen aanraden online te bestellen, want via https://www.spydeals.nl/newyorkpizza/kortingscode kun je altijd kortingscodes halen voor veel korting!