Nokia brengt sinds kort mobieltjes op de markt met GPS, dus eigen mobiele navigatie, reden om met een video advergame te komen ter promotie. Genaamd The Passenger, met een heuse Franse Femme Fatale, want het speelt in Parijs. Je mag half Parijs door racen, echt leuk en erg knap gemaakt. Ook te zien is de door Philips verlichte Tour Eiffel en de Arc de Triomphe. Een Nokia-techneut zegt dat nog nooit eerder op deze manier video aan gameplay is gekoppeld. Echte straten, echt rijden, echt video. Snel HIER NAARTOE ! en aan de slag. Via Net.typepad, met daar ook meer details over de makers. →
Categorie: "Advergame"
‘Advertainment’ is katten aankijken en niet knipperen
‘'The Great American Cat Star-Off!''. Uh, een minuutje aparte tijdsverspilling door strak naar katten te kijken zonder te knipperen met je ogen. Voor beginners en gevorderden (en de groep er tussenin). Hoe bedenken ze het. Je moet het maar kunnen (en willen). De site vormt een reclame-uiting van IAMS® Multi-Cat, ‘'the first-ever food specially designed for homes with more than one cat.'' Adverblog spreekt in dit verband van ‘'advertainment.'' →
Reclamespel Mitchum-geuren: ‘mannelijkheidsmeter’
Nina gooit haar mooie lange haar los. En trekt wat uit in dit SPELLETJE, en niet alleen haar bril. Ze is -zullen we maar noemen- de lieflijke chef keuring van geurtjesfabrikant Mitchum, onderdeel van de Amerikaanse cosmeticagigant Revlon. In dit reclamespelletje draait het om punten verzamelen met de Man-O-Meter. Nina vraagt wel wat persoonlijke info, maar, geen zorgen, daar gebeurt verder niets mee hoor. Maar: Are you Michum-man enough voor Nina? Ach, geinig, zo'n ''persoonlijk interview.'' En, om eventuele teleurstellingen te voorkomen: geen Full Monty van Nina, het blijft keurig Amerikaans. →
Energie besparen op kantoor via edugame-reclame
Eindelijk weer eens aardige advergame gevonden. Of liever een EDUGAME -reclamevorm, een spelletje, maar educatief/ leerzaam. Van Britse makelij, om energie in het kantoor te sparen (handig, nu Iran en Venezuela de olieprijs fors willen verhogen). Zet uit als je niet gebruikt of naar huis gaat. Ook pc's vreten stroom. Voor de baas, je kan kijken hoeveel het bedrijf kan besparen, en voor de medewerker. Al wordt hoe het werk niet (goed) uitgelegd. Onderdeel van het 1E Energy Awareness Campaign. →
Canadese spelletjes van Nokia testen vingervlugheid
Enkele leuke spelletjes, voorgeschoteld door Nokia in Canada als advergames -en gemaakt door Lowe Roche- die de behendigheid van twee vingers van de linkerhand en van de recht grondig testen. Het toestel op de Push to Start-site betreft de Nokia 6133, heel wat makkelijker voor je vingers. Je kunt de spelletjes, inclusief voetbaltennis met een ballertje dat soms erg raar doet, ook doormailen. →
Edugame leert Engelse tieners goed voedsel ontdekken
The School Food Trust
is ruim een jaar geleden in Engeland opgericht door het Ministerie van Onderwijs. Ondersteund door een stevige lobby van topkok Jamie Oliver, die immers de oorlog heeft verklaard aan de door scholen verstrekte junkfood. Veel meer kinderen eten in Engeland op school dan hier. Het voedsel daar, en de manier waarop het bereid wordt, kan en moet veel beter worden, voor de gezondheid van de jeugd. De SFT heeft een Sonic-achtige ingezet in een verslavende EDUGAME. Hoe tieners aan het spelen te krijgen en tegelijkertijd goed voedsel leren ontdekken? Misschien wel zo. →
Lekker kliederen in nieuwe advergame van Siemens
Vlekkenartiest worden, leuk. De nieuwe Picasso kan ontdekt worden via de nieuwe advergame dat net in Engeland is gelanceerd door Siemens: STAIN ART. Heerlijk een t-shirt volkliederen met chocolade, rode wijn, of wat anders, en tomaten gooien mag ook. Dan schoonmaken met de ‘autoStain Removal’-wasmachine van Siemens of meedoen in een competitie. En die wasmachine winnen. Het bureau komt uit Turkije (en dat zit die Britten niet lekker). PS Over competities gesproken: ik zie er zoveel passeren, hoogste tijd voor de eerste advergamecompetitie. →
Fly for Fortune, nieuwe advergame van KLM
Ons aller KLM heeft een nieuwe advergame, oftewel online game als vorm van reclame gelanceerd, Fly for Fortune, genaamd. Als intro is er een zeer aantrekkelijke, Pixar-achtige trailer. Je kunt je eigen vliegtuigje samenstellen, en ‘’moed en behendigheid’’ tonen en ‘’je grenzen leren ontdekken.’’ En uiteraard zijn er →
Reclamegame van M&M’s: zoek de ‘dark movies’
Weer een advergame, een reclamegame van M&M’s, die je kunt doormailen. Recent in Amerika gelanceerd. En ondertussen niet te veel van die chocolaatjes eten (tandenborstels ontbreken in de VS, haha). Pure gratis reclame. M&M’s verkoopt ook ‘dark chocolate’, en verstopte 50 ‘dark movies’ in een schilderij. Bedenk welke, door over het schilderij naar de diverse Bosch-achtige figuren te schuiven. Eventueel helpt Flickr.com. The dark side of things: niets blijft meer verborgen. →
Nieuwe ‘reclamegame’ bananenmarketeer Chiquita
Populair aan het worden, de ‘reclamegame’ ook advergame genoemd. Wil je een ‘bananenboer’ worden? Een reisje naar een bananenboerderij in Costa Rica winnen? Dat kan, met de nieuwe, fraai ogende reclamegame -een internetgame van een bedrijf of dienst- van Chiquita. De game is gelanceerd in Nederland, België, Oostenrijk en Zwitserland en doet denken aan SimCity. Dus: bananen telen, zorgen dat de werknemers ook goed in hun vel zitten, en met respect voor het milieu. Zo steek je er nog wat van op ook. En nu maar hopen →