Autoracen met Red Bull in deze advergame/reclamegame. Maar dan ánders, want het is racen met zeepkarren, die je zelf kunt maken, en nog veel meer. Leuk. KLIK HIER OM TE RACEN. Via Adverblog.
Categorie: "Advergame"
Racen met Golf GTI’s in nieuwe reclamegame Volkswagen
Volkswagen heeft in Engeland net een coole reclamegame gelanceerd, met veel gerace & fun, om haar Golf GTI-modellen te promoten. ”It’s just another driving game, but you can expect to be at least a bit surprised,” zegt AdverBlog over de door Tribal DDB London gemaakte site. KLIK HIER.
Manpower brengt site met Mood-o-Meter
Hoe voel jij je vandaag? Apathisch, geïrriteerd, gevaarlijk, onoverwinnelijk of misschien aaibaar? Op Getbackin.biz kies je een filmpje waarin een van de eerder genoemde stemmingen wordt uitgebeeld. Voeg een persoonlijke boodschap toe en laat je vrienden en collega’s weten hoe jij je voelt. Ook is het mogelijk om het filmpje aan je eigen blog of forum toe te voegen. De actiesite van het uitzendbureau Manpower geeft ook advies hoe je organisatie of carrière een impuls te geven. Meldt ICBlog, dat zegt niet te weten welk bureau ‘m heeft gemaakt.
Virtuele proefrit met cityauto IQ op reclamesite Toyota
Leuk om even te doen, een viritueel autoritje maken. Bovendien is die IQ van Toyota een verbazend aardig wagentje dat zeker succes zal hebben in Nederland, en, als 3-zitter, net wat ruimer is dan b.v. de Smart. Je rijdt door een futuristisch landschap en ontdekt zo wat IQ in huis heeft. De WEBSITE/KLIK HIER is gemaakt door North Kingdom en Illianced, meldt Adverblog, dat de site mooi vindt ogen, maar wat afstandelijk (”cold”), met wat te weinig vermaak er omheen, wat de marketing van zo’n geinig luxekarretje toch behoeft.
Modefotograaf worden? Dat kan, op de Jag Jeans-site
Jag Jeans? Nooit van gehoord, dat merk. Komt geloof ik uit Australië. Maakt niet uit, ze hebben een erg aardige advergame OP HUN SITE HIER, om hun nieuwe denimlijn te promoten. Iets voor de vrije dagen. Kies je favoriete model (m/v) en je kunt aan de slag als fotograaf. Kies de betere prenten om er een album van te maken, die je als catalogus van een beroemde fotograaf -jij dus- naar je vrienden kunt mailen. Zit knap in elkaar, leuk! Via Adverblog.
Fanta lanceert mobiel 3D tennissen via bluetooth (alleen voor Nokia-toestellen)
Coca-Cola-dochter Fanta lanceert eind januari een zeer innovatieve campagne voor mobieltjes in Europe, meldt Adverblog. Helaas, vreemd genoeg, alleen voor modernere Nokia’s. Niet alleen wallpapers en ringtones zijn dan HIER te halen, maar ook originele games, aldus het blog, dat meer bijzonderheden geeft. De meest opmerkelijke game is wel virtueel tennis, 3D ook nog, dat je met twee mobieltjes via bluetooth kunt spelen. Je mobieltje is je tennisracket; wat je met de virtuele tennisbal doet bepaal je met de stand van je mobiele telefoon. Volgt een filmpje om dat tennissen te demonstreren.
Reclamegame Sony Ericsson’s C902 als James Bond-promotie
Quantum of Solace, moe word ik van die naam alleen al. Ook Sony Ericsson pikt een graantje mee van de James Bond-film met een, volgens Adverblog leuke reclamegame op hun speciale WEBSITE (klik op United Kingdom). Echt iets voor de zondagmorgen. Los het Directive C902-probleem op en leer ondertussen de special agents mobiel C902 Cybershot, waarmee je zulke goede foto's kan maken, goed kennen. Wordt aanbevolen door het genoemde blog, die game dan.
‘Bizarre’ reclamegame van Doritos heet Hotel 626 (niet altijd open)
''Erg bruut, deze game, de rillingen over je rug,'' reageerde USB op Nujij.nl op Hotel 626, oftewel het spookhotel van Doritos, een wel heel aparte reclamegame (advergame). Opgepikt via Mark Thijssens Brandactivation- blog. Advergames boeien hem niet zo, maar dit spookhotel van Doritos noemt hij ''bizar.'' Want ''zo absorberend dat het je niet los laat voordat je er uit bent!'' De game is onderdeel van de Mexicaanse '13 Miedos' (13 angsten) campagne rondom een gelijknamige TV serie. De site is alleen tussen 18.00 pm en 06.00 6am open, maar een beetje sjoemelen met de klok van je pc werkt ook, verklapt hij. ''Erg knap staaltje entertainment, dus ga er maar eens goed voor zitten..'' Enjoy.
Volvo komt met reclamegame en filmpje t.g.v. Volvo Ocean Race
Uit Nederland, maar via het buitenlandse Adverblog komt dit tot ons, een reclamegame van Volvo, in verband met de Volvo Ocean Race die op 4 october begint. Haven van vertrek is Alicante. Volvo heeft ter begeleiding ook een filmpje, RUSH, laten maken door Euro RSCG 4D in Amsterdam. Uiteraard zijn er Ocean Race-modellen te zien, met vier wielen eronder natuurlijk. Het spel draait om een reddingsteam dat een noodsignaal ontvangt en aan de slag gaat. Wat lang wachten op het laden, maar de moeite waard want een vermakelijk spel, luidt het oordeel op de vaksite.