Reclame-omzet TMG bij print en radio bijna 15% omlaag in eerste negen maanden

Onderzoek plaatjeTMG logoDe daling in opbrengsten Telegraaf Media Groep/TMG in de eerste drie kwartalen van dit jaar wordt voornamelijk veroorzaakt door een daling van de advertentie-opbrengsten met € 17,9 miljoen (- 14,7%), bij de print (=kranten en magazines)- en radioactiviteiten. Zo werd vandaag bekendgemaakt. De opbrengsten daalden over de eerste negen maanden met € 25,9 miljoen (- 6,8%), aldus een persbericht van TMG (zie hier alle merken). ”Lagere kosten konden deze omzetdaling niet geheel compenseren waardoor de Ebitda -vergelijkbaar met de brutowinst van voorheen- daalde met € 6,4 miljoen (- 19,9%). De oplageomzet laat een relatief geringe daling zien van € 5,0 miljoen (- 2,4%). De lagere oplageomzet bij zowel landelijke als regionale media wordt deels gecompenseerd met hogere opbrengsten bij Keesing Media Group, gedreven door de uitgave van meer titels, waaronder kleurboeken voor volwassenen. Bij De Telegraaf is het jaarlijks bereik van de krant (print en digitaal) toegenomen tot de helft van de Nederlandse bevolking.”

De omzet van de Telegraaf Media Groep daalde in het derde kwartaal 2015 ten opzichte van de vergelijkbare periode vorig jaar met 4,8%. ”De daling wordt mede gedreven door de opschoning van de portfolio, onder meer Sp!ts, alsmede de teruggang in inkomsten bij Radio Veronica.” Aldus het persbericht van vandaag onder meer. Veel meer cijfertjes hier.

 

 

Lees ook:Vroege uitschakeling Oranje op EK drukt omzet tv-reclame
Lees ook:Reclame besteed in media 5,6% omlaag in eerste helft dit jaar
Lees ook:Reclame-omzet omlaag, behalve bij internet & buitenreclame
Lees ook:Ook in eerste helft 2013 sterke daling netto reclame-omzet
Lees ook:Mediareclame in 2006: onlinebestedingen groeien snelst

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.