Maak van deze krantenpagina confetti en gooi ‘t in de lucht, zegt Qmusic

Heel wat bedrijven wensen ons vandaag een Gelukkig Nieuwjaar via de dagbladen. Eentje springt eruit, van radiozender Qmusic, sindskort een zusje van kranten als de Volkskrant en Trouw naast of binnen Persgroep Nederland (v/h PCM Uitgevers). Een beetje ouderwets bijna is wat het reclamebureau van Qmusic heeft bedacht voor een ”spetterende party in een handomdraai.” Vroeger werden er veel meer leuke geintjes met krantenpagina’s uitgehaald. Leuk daarom dat Qmusic een poging waagt. Kort samengevat is de boodschap dat je de advertentiepagina in de Persgroep-kranten moet perforeren tot er niets meer overblijft. Een hele klus, te beginnen bij de twee aangegeven rondjes onderop. En tenslotte (fig. 3): ”Gooi op een onbewaakt moment alle confeti’s de lucht in en geniet! Jouw actie is gegarandeerd het startschot van een spetterende party (in geval van mislukking, gelieve de actie te herhalen met meer papier).” Weer eens wat anders dan vouw er een hoedje van en zet ‘m op.

Qmuic Happy New Year

Lees ook:Bezorgers in advertentie bedankt door de Persgroep
Lees ook:D-reizen geeft gratis vakantie of €350 shoptegoed weg (maar daar moet je dan wel een hoedje voor opzetten)
Lees ook:Albert Heijn-reclame voor lidmaatschap Wereld Natuur Fonds
Lees ook:Persgroep Nederland maakt reclame voor nieuwe naam (v/h PCM Uitgevers)
Lees ook:Audi A8 zet Mercedes-Benz in spotje weg als ‘van vroeger’

Eén reactie op “Maak van deze krantenpagina confetti en gooi ‘t in de lucht, zegt Qmusic

  1. sil

    Reclamebureau Rapp (toen nog Rapp Collins) heeft precies dit idee een aantal jaren geleden gebruikt voor hun kerstkaart: door de geperforeerde ‘confetti’ in de lucht te gooien kon je het laten sneeuwen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.