Centraal Beheer beraadt zich op reclameslogan Even Apeldoorn bellen

Even Apeldoorn bellen. De reclameslogan van Centraal Beheer uit Apeldoorn kreeg door het drama van Koninginnedag een nieuwe lading. De verzekeraar, die groot wilde uitpakken tijdens het feest in ‘zijn’ stad, heeft direct de reclamecampagne stilgelegd (en misschien zelfs voor goed). Triest, maar onvermijdelijk; het gaat om de langstlopende (bijna 25 jaar), leukste en tegelijkertijd ook een van de meest succesvolle Nederlandse reclamecampagnes. De filmpjes behoren tot het culturele erfgoed van CB en van de Nederlandse reclamegeschiedenis. Hoe het verder gaat, is nog onderwerp van gesprek, aldus een woordvoerder in de regionale krant De Stentor. Bijgaand de voorlopig laatste (leuke) uiting, geplaatst in de ochtendbladen op Koninginnedag (via twitteraar Martijn Kleppe). Hier CB-spotje met ”Bea’s hoed” van april 2008, die dit jaar werd herhaald. ZIE HIER een heleboel klassiekers van Centraal Beheer.


‘Onze eerste zorg was, uit medeleven, de reclame van de straat, radio en televisie te halen. We hadden honderd mensen die hoeden uitdeelden, die hebben we waar mogelijk teruggehaald. We zijn geschokt, we hebben als bedrijf een sterke band met Apeldoorn.” Aldus de woordvoerder in De  Stentor.

De komende weken beraadt de verzekeraar zich op het gebruik van zijn slogan. ‘We zullen al onze uitingen toetsen en opnieuw beoordelen in het licht van de nieuwe situatie.”

Het Parool citeert vandaag woordvoerder Tiemersma van Centraal Beheer: ”De vraag of Even Apeldoorn bellen nog te handhaven is, is vergelijkbaar met: kunnen we doorgaan met Koninginnedag op deze manier?”

En het ANP voegt hieraan toe: De aanslag in Apeldoorn betekent overigens in meerdere opzichten een klap voor de verzekeraar. Het bedrijf bestaat honderd jaar en had in het kader daarvan de komende tijd allerlei activiteiten in gedachten. Ook hierop beraadt de verzekeraar zich nu.

Lees ook:Je verzekering inruilen in autoshowroom van Centraal Beheer-spotje
Lees ook:Michiel Romeyn parodieert BN’rs in nieuwe Centraal Beheer-spotjes
Lees ook:Beste 25 ‘Even Apeldoorn bellen’-spotjes in SBS-programma De 25
Lees ook:Open huis voor inbrekers in nieuwe Even Apeldoorn bellen/Centraal Beheer-commercial
Lees ook:Poll Reclamewereld over terugkeer Even Apeldoorn Bellen-campagne

3 reacties op “Centraal Beheer beraadt zich op reclameslogan Even Apeldoorn bellen

  1. silla

    Ik snap ‘m geloof ik niet, die advertentie… Of zijn dat de prinsesjes (dochters van Lex en Max) die de spullen van hun oma verkopen? Ik kom er in elk geval niet helemaal uit, vrees ik.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Zelf moest ik er ook even over nadenken, maar dat is inderdaad het antwoord volgens mij.

      /   Beantwoorden  / 
  3. silla

    O. Nou, niet echt een dijenkletser dan hè?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.