Tentoonstelling over boekenreclame door de eeuwen heen

De net in Amsterdam geopende tentoonstelling ''Boek zoekt lezer'' rond het thema propaganda en reclame voor het boek laat met een historisch overzicht zien hoe de Nederlandse lezer al eeuwenlang tot boekaankopen wordt verleid. Met reclame, met marketing. Aanleiding voor de tentoonstelling – tot en met 1 juni 2008 gratis te bezoeken in de tentoonstellingszalen van de Bijzondere Collecties aan de Oude Turfmarkt – is het feit dat de collectie van de Stichting Bibliotheek van het Boekenvak vijftig jaar geleden bij de Bijzondere Collecties werd ondergebracht. 'Boek zoekt lezer' is mede samengesteld in het kader van Amsterdam Wereldboekenstad en van de Boekenweek 2008. ''Het gaat om visueel aantrekkelijk drukwerk, dat met name afkomstig is uit de negentiende en twintigste eeuw'', zeggen de organisatoren. 

 

 

 

Lees ook:Erik Kessels, Christine Otten: Boekenweek-essay met parfum
Lees ook:Belreclame 12 BN’ers voor ’100 jaar BN’ers in de reclame’
Lees ook:100 jaar reclame, 100 jaar beroemd nog steeds in Berlage
Lees ook:Expositie ‘ReclameKlassiekers’ van 18 december t/m 27 februari te zien in Beurs van Berlage
Lees ook:Oud-reclameman Jan Knaap lanceert fraaie Het Hoofdboek

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.