Oud-reclameman Jan Knaap lanceert fraaie Het Hoofdboek

Wat een origineel en leuk project is dát, zeg, van oud-reclameman Jan Knaap. Kópen, dat boek. Vanaf deze week in de winkel: het magazine-achtige Het Hoofdboek, met als model die zeer aantrekkelijke NL/Marokkaanse Al Jazeera-journalist Boutaïna Azzabi. Geef haar een talkshow hier, snel!! Deze advertentie wordt de dagbladen aangeboden om gratis te plaatsen. Het Hoofdboek-project bestaat uit onder meer een boek, een onderzoek, een rondreizende expositie en een social media platform over hoofddoeken. De expositie is zien in Centraal Museum Utrecht. ”Het magazine stelt de veelbesproken

hoofddoek in een nieuw daglicht. Om zo de beeldvorming rondom hoofddoeken te verrijken en de wereld achter de hoofddoeken te ontsluieren.” Hoofdboek, dat €8,95 kost in de winkel (online via bol.com en magvilla.nl te bestellen), doet dit aan de hand van prachtige foto’s en anekdotes rond de 100 hoofddoeken van één vrouw. De al genoemde journaliste Boutaïna Azzabi. Maar het magazine kent ook diepte-interviews over de hoofddoek met bekende en onbekende Nederlanders, en staat stil bij de doek als fashion statement. Gedrukt en gebundeld, met twee bijzondere covers, van die ene bijzondere vrouw. Met ik dacht vijf advertenties erin, die geld in het laatje brengen. Inclusief een aangepaste van Albert Heijn. Maar ook Dove adverteert erin met een speciale uiting. Mede-initiatiefnemers achter het project zijn fotograaf Sander Stoepker en hoofdredacteur Olivier Wegloop (Boomerang Content). Onderzoeksbureau Motivaction is een van de partners in het traject. Meer over Jan Knaap’s  Cup of Culture-bedrijf hier.

Knaap maakte ruim 30 jaar geleden zijn entree in de reclamewereld. In 2008 nam hij afscheid van het succesvolle bureau ETCETERA waarvan hij medeoprichter was. Ook bekleedde Jan Knaap tal van nevenfuncties in de reclame en media. Zo kwam hij afgelopen jaar nog in het nieuws als voorzitter van de tentoonstelling 100 jaar ReclameKlassiekers in de Beurs van Berlage en met z’n eigen tentoonstelling ‘Babynummers’ – de nul en 1-nummers van tijdschriften , die nog tot maart 2012 te zien is in het Nederlands Openluchtmuseum.

Lees ook:‘Reclame is het waard om bewaard te worden.’ Jan Knaap over 100 Jaar Reclameklassiekers in Beurs van Berlage
Lees ook:Geert Wilders, 10 jaar mediafenomeen: reclame voor tentoonstelling PersMuseum
Lees ook:Bekende Vlamingen in affiches tegen Antwerps hoofddoekverbod
Lees ook:Prachtige reclame voor ’125 jaar Autoreclame’- tentoonstelling… in vrouwenkatern DeTelegraaf
Lees ook:NS Fotopublieksprijs ‘Koken’ in wedstrijd Nat. Geographic

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.