Máxima bij jubileumcongres 40-jarige Stichting Ideële Reclame/SIRE

Prinses Máxima woont woensdag- middag 26 september in het instituut Beeld en Geluid in Hilver- sum het jubileumcongres ‘Van ik naar wij' bij, dat wordt georga- niseerd t.g.v. het 40-jarig bestaan van de Stichting Ideële Reclame (SIRE). Zo meldt de RVD vandaag. Tijdens de bijeenkomst krijgt Prinses Máxima het jubileumboek van 40 jaar SIRE overhandigd. Het congres sluit aan op het recente onderzoek van SIRE naar burger en samenleving en de multimediale campagne ‘U mag het zeggen'. Het congres vormt een platform ''om idealen en vernieuwende ideeën

in dit kader te bespreken zoals de noodzakelijke sociale cohesie in een veranderende samenleving,'' meldt het persbericht. 

SIRE is een onafhankelijke stichting die zich ten doel stelt onderbelichte maatschappelijke onderwerpen publiekelijk aan de orde te stellen en bespreekbaar te maken bij burgers, opinieleiders en besluitvormers. SIRE doet dit met multimediale campagnes die tot stand komen met de belangeloze hulp van de communicatie- en mediabranche.

Sinds haar oprichting in 1967 zijn er meer dan 95 campagnes gevoerd. Enkele voorbeelden zijn: ouderen betrekken bij de samenleving, drankmisbruik, voorzichtig omgaan met vuurwerk, dyslexie, analfabetisme en overgewicht bij kinderen. De vorige campagne ging over kindermishandeling, verwaarlozing en gebrek aan opvang.

Lees ook:100ste SIRE-campagne vestigt aandacht op onbewust storend gedrag
Lees ook:SIRE zoekt dodelijk zieke mensen via dagbladadvertentie
Lees ook:Indringende ‘Ik ben er nog’-campagne van SIRE gestart
Lees ook:Jack de Graaff van Publicis is nieuwe SIRE-voorzitter
Lees ook:SIRE-campagne wijst op kinderleed in Nederland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.