Jack de Graaff van Publicis is nieuwe SIRE-voorzitter

Jack de Graaff (foto), in het dagelijks leven ceo van het reclamebureau Publicis, is de nieuwe voorzitter van SIRE, de onafhankelijke organisatie van de reclame/mediabranche die onderbelichte maatschappelijke thema’s op de publieke agenda zet. Hij volgt Ton Winkelman van pr-bureau Winkelman Van Hessen op. Zes nieuwe bestuursleden traden toe het SIRE-bestuur:  Sabine van Aken (STER), Dolly van den Akker (Sanoma Media), Barbera Wolfensberger (FHV BBDO), Ingo Heijnen (Hill & Knowlton), Ton Rozestraten (RTL Nederland) en Marc de Vries (Hyves). Afscheid namen Mayke van Keep (De Issuemakers), Astrid van den Oetelaar (WNF), Sebastiaan van Rijnsoever (KPN), Ivo Roefs (DDB), Eric van Stade, Frank Volmer (Telegraaf Media Groep) en Winkelman. Naast de nieuwe leden bestaat het SIRE-bestuur dit jaar uit: Marion Koopman (KPN), Thecla Schaeffer (G-Star Raw), Ole Christern (N=5), Ruurd Hielkema (Trendbox), Diederick Koopal (Creative Director), Hans Peters (Unilever), André Roof (Mediamaatschap),  Bas Verheijen (C 1000) en De Graaff. Pim Slierings is directeur van SIRE.SIRE, Stichting Ideele Reclame, wil maatschappelijke thema’s waar weinig of nog geen aandacht voor is zichtbaar maken en op de publieke agenda zetten. Wij doen dit met grote multimediale campagnes. SIRE wil met haar werk bijdragen aan een vitale en betrokken samenleving. Immers, de maatschappij dat zijn wij. Meldt de site.SIRE wil mensen in beweging brengen en aanzetten tot nadenken. Dat doen we nu al 42 jaar. Voor tal van thema’s is campagne gevoerd. Enkele voorbeelden zijn: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt, Kort Lontje, Stop digitaal pesten, Geef kinderen hun spel terug en de Pleegoudercampagne.Ons werk is alleen mogelijk dankzij de geheel belangeloze inzet van honderden professionals uit de communicatie- en mediabranche.

SIRE is onafhankelijk. Dit betekent dat we geen banden hebben met de overheid of andere organisaties.

Er zijn inmiddels meer dan 100 SIRE-campagnes. De meest recente is ‘Kinderen in een scheiding. Voor meer informatie, kijk bij het kopje Campagnes op de site.

Lees ook:SIRE zoekt dodelijk zieke mensen via dagbladadvertentie
Lees ook:Mensen met psychische klachten via advertentie gezocht door SIRE
Lees ook:100ste SIRE-campagne vestigt aandacht op onbewust storend gedrag
Lees ook:Máxima bij jubileumcongres 40-jarige Stichting Ideële Reclame/SIRE
Lees ook:40-jarige SIRE vraagt burgers ideeën voor ‘betrokkenheids’campagne

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.