Acties Kentucky F., Burger K. rond junkfoodpromotie


Kipkeizer Kentucky Fried Chicken stopt in Engeland met het weggeven van speelgoed aan kinderen. Het bedrijf gaat met deze omstreden beperking van sales promotion een flinke stap verder dan Burger King, dat vanaf 22 december stopt met reclame gericht op kinderen. Dat meldt NT op zijn.

site. KFC zegt al jaren geen tv-reclame meer te maken gericht op kinderen en rondom kinderprogramma’s, en beperkt de marketing richting kinderen nu nog verder. ‘We stoppen met het geven van speelgoed bij kindermenu’s', zegt een woordvoeder op de website Brandrepublic.com.
‘We beëindigen de contracten met speelgoedleveranciers per 1 januari en verwachten dat het laatste speelgoed met Pasen uit onze winkels is.’

In Nederland ligt kinderreclame van fastfoodverkopers eveneens onder vuur, wegens het stimuleren van vetzucht dat hier volgens critici van uitgaat, aldus NT.

Lees ook:‘Reclame beïnvloedt het eetgedrag kinderen significant’
Lees ook:Mars staakt reclamemaken voor kinderen tot 12 jaar
Lees ook:Tandenborstel logo exit in reclame voor zoetwaren
Lees ook:Komst nieuwe producten Ikea aangekondigd in dagblad-advertenties
Lees ook:Veel kinderen spelen graag met huishoudchemicaliën waarschuwt spotje VeiligheidNL

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.