Veel kinderen spelen graag met huishoudchemicaliën waarschuwt spotje VeiligheidNL

Hoe kleine kinderen kiezen tussen speelgoed en huishoudchemicaliën. Jaarlijks gebeuren er ‘duizenden’ ongelukken met dat soort chemicaliën. Ouders van jonge kinderen onderschatten vaak de risico’s. Daarom startten reclamebureau Lemz, het reclamebureau achter de prijzenwinnende Sweetie-campagne van Terre des Hommes, en VeiligheidNL een bijzonder onderzoek. De centrale vraag: als kinderen de keus krijgen, kiezen ze dan voor huishoudchemicaliën of voor speelgoed? Metingen met

eye tracking en health patches tonen aan dat meer dan de helft van de kinderen kiest  voor huishoudchemicaliën, aldus het bureau. ‘Geef kinderen geen keus’ en berg huishoudchemicaliën op, is dan ook de centrale boodschap van de campagne. Op www.gaafofgevaarlijk.nl krijgt heel Nederland de kans om thuis te ontdekken waar zijn of haar kind voor kiest. Ouders worden actief bewerkt via PR, deze heel sterke online film, online advertising, posters en folders bij consultatiebureaus.

Strategy-medewerker Wendeline Sassen van Lemz zegt desgevraagd dat het idee om dat experiment te starten komt haar bureau kwam. ”De briefing van klant was: maak een vervolg op de campagne ‘Kinderen zien dingen anders’. En ga uit van hetzelfde inzicht: ouders onderschatten de gevaren. Vorig jaar lieten we ouders letterlijk kijken door de ogen van een kind door huishoudchemicaliën te veranderen in speelgoed.
Nu bewijzen we ouders letterlijk dat hun kind huishoudchemicaliën interessanter vindt met een experiment.”

 

Lees ook:Aandacht voor kinderen gescheiden ouders in SIRE-campagne
Lees ook:Kinderen met Down syndroom in mode campagne Brandkids.nl
Lees ook:Uw kind feest mee, maar drinkt, rookt en blowt niet. Toch?
Lees ook:Geef kinderen hun spel terug-campagne SIRE blijkt effectief
Lees ook:Acties Kentucky F., Burger K. rond junkfoodpromotie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.