Hoe kleine kinderen kiezen tussen speelgoed en huishoudchemicaliën. Jaarlijks gebeuren er ‘duizenden’ ongelukken met dat soort chemicaliën. Ouders van jonge kinderen onderschatten vaak de risico’s. Daarom startten reclamebureau Lemz, het reclamebureau achter de prijzenwinnende Sweetie-campagne van Terre des Hommes, en VeiligheidNL een bijzonder onderzoek. De centrale vraag: als kinderen de keus krijgen, kiezen ze dan voor huishoudchemicaliën of voor speelgoed? Metingen met
eye tracking en health patches tonen aan dat meer dan de helft van de kinderen kiest voor huishoudchemicaliën, aldus het bureau. ‘Geef kinderen geen keus’ en berg huishoudchemicaliën op, is dan ook de centrale boodschap van de campagne. Op www.gaafofgevaarlijk.nl krijgt heel Nederland de kans om thuis te ontdekken waar zijn of haar kind voor kiest. Ouders worden actief bewerkt via PR, deze heel sterke online film, online advertising, posters en folders bij consultatiebureaus.
Lees ook:Aandacht voor kinderen gescheiden ouders in SIRE-campagne
Lees ook:Kinderen met Down syndroom in mode campagne Brandkids.nl
Lees ook:Uw kind feest mee, maar drinkt, rookt en blowt niet. Toch?
Lees ook:Geef kinderen hun spel terug-campagne SIRE blijkt effectief
Lees ook:Acties Kentucky F., Burger K. rond junkfoodpromotie