‘Mobiele reclamegroei Android overtreft die van iOS’

‘Mobiele advertenties via Androidtoestellen genereren zo langzamerhand meer verkeer dan advertenties via iOS-apparaten’. Jarenlang had AndAndroid vs iOS tekeningroid een enorme achterstand op dit gebied, maar volgens Opera Mediaworks is het omslagpunt bereikt. Aldus meldt site Emerce vandaag. ”Er zijn meer Androidtoestellen dan iOS-apparaten, maar iOS wist tot dusverre steeds meer verkeer naar sites van adverteerders te genereren. In de afgelopen drie maanden is de verhouding gewijzigd: 42,8 procent voor Android, 38,2 procent voor iOS. Ook leveren advertenties viaAndroid meer op, zij het dat Android iOS op dit punt nog niet heeft ingehaald.” IOS claimt ruim de helft van de advertentie-omzet. Android lijkt de winst te hebben behaald ten koste van BlackBerry, dat in hoog tempo marktaandeel verliest.  Niet verrassend komt het meeste verkeer van Samsung-toestellen, met een marktaandeel van zestig procent. Daarna volgen LG, Motorola, HTC en ZTE. Ook het Symbian platform (voorheen: Nokia) is nog altijd goed voor 5,8 procent van het advertentieverkeer. In sommige landen is iOS nog wel marktleider als het om advertentieverkeer gaat, onder meer in Engeland. Daar is ook BlackBerry nog flink in gebruik. Aldus Emerce vandaag.

Lees ook:Onderzoek VS: ‘Online reclame vaker geblokkeerd’
Lees ook:Tame Impala’s Elephant-tune begeleidt spot Blackberry Z10
Lees ook:Online reclamebestedingen 15,7 pct omhoog in tweede kwartaal 08
Lees ook:Conclusie onderzoek Nielsen: ‘Adverteerders massaal naar internet’
Lees ook:Adverteerders financieren nieuw mobiel gameplatform Thumbgames

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.