Adverteerders financieren nieuw mobiel gameplatform Thumbgames

Bor3d in Rotterdam heeft een mobiele downloadportal gelanceerd, Thumbgames.mobi, met zo'n vierhonderd spelen. De games zijn gratis, de inkomsten moeten komen uit advertenties die aan het begin en einde van een spel te zien zijn, meldt Emerce vandaag. Hoewel spelers games moeten downloa- den, wordt er voordat een speler begint met een game, een internet- verbinding gemaakt. Op die manier kunnen advertenties worden getoond. "De markt voor mobiele spellen is booming, maar iedereen zoekt nog naar een goed business- model," zegt Harry Lips, marketing manager van Bor3d. "Wij denken dit met advertenties te kunnen realiseren." Op basis van onderzoek verwacht Bor3d dat mobiele internetters bereid zijn naar mobiele advertenties te kijken, aldus Emerce.

Lees ook:Reclame-omzet Amazon hard op weg naar de miljard dollar
Lees ook:Microsoft verkoopt ‘levensechte’ reclame in games als Madden, NHL
Lees ook:Google overweegt reclame bij zoekresultaten afbeeldingen
Lees ook:Onderzoek: ‘Mobiele advertentiemarkt zal jaarlijks 60 pct groeien’
Lees ook:Privacy-gevoelige proef gepland: ING biedt adverteerders inzicht in klantgedrag

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.