Beperkte groei netto reclamebestedingen online in Nederland: + 8%

De Nederlandse netto reclamebestedingen/online zijn in het eerste kwartaal van dit jaar beperkt gestegen, met 8,1 pct tot €34,5 miljoen, volgens het IAB Nederland (Interactive Advertising Bureau). De omzet is gerealiseerd bij duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines, maar is exclusief reclame via Google en enkele andere Nederlandse media-exploitanten, meldt Dutch Cowboys. De sector Horeca, Toerisme en Recreatie neemt het grootste deel van de bestedingen voor haar rekening: 15,8% (kw1 2007: 14,3%), Financiële Dienstverlening daalt licht naar een aandeel van 12,6% (kw1 2007: 13,3%). Het aandeel van Media daalde naar 10,7% (kw1 2007: 13,4%). Er lopen gelukkig gesprekken om deze armoedige onlinereclamerappor- tage belangrijk te verbeteren, lees: accurater te maken. 

Lees ook:Netto uitgave online-reclame met 40 pct gestegen
Lees ook:Radio-reclame groeit marginaal met 1% in moeilijke jaar 2011
Lees ook:Netto online reclameuitgaven 10,3 pct omhoog in eerste helft 07
Lees ook:IAB: mediareclame online met 40 pct gestegen in 2006
Lees ook:Online reclamebestedingen 15,7 pct omhoog in tweede kwartaal 08

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.