Netto online reclameuitgaven 10,3 pct omhoog in eerste helft 07

De netto uitgaven aan online display-reclame in Nederland zijn in de eerste helft van dit jaar met 10,3 pct gestegen tot 73 miljoen euro, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De groei nam in het tweede kwartaal wat toe. Dat blijkt uit cijfers van IAB Nederland, in samenwerking met 21 internet- exploitanten en Nielsen Media Research. Deze omzet, zo meldt MediaFacts, is behaald door ''dui- zenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines, maar zijn exclusief reclame via Google. De bekende banners, buttons en skyscrapers namen het leeuwendeel van de uitgaven voor hun rekening (ruim 63 pct in het tweede kwartaal). Vijf brancheswaren samen goed voor meer dan de helft van de netto online mediabestedingen (dat is de bruto tariefkaartprijs minus kortingen): telecom, financiële diensverlening, media, horeca, toerisme en retail.

Lees ook:Netto uitgave online-reclame met 40 pct gestegen
Lees ook:‘Reclame op tv overtreft dagbladreclame voor ‘t eerst ooit’
Lees ook:Beperkte groei netto reclamebestedingen online in Nederland: + 8%
Lees ook:IAB: mediareclame online met 40 pct gestegen in 2006
Lees ook:Omzet tv-reclame in tweede kwartaal 2011 naar recordhoogte

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.