Hoe Facebook-campagne van Alzheimer Nederland werkt

Bij de start van de collecteweek lanceert Alzheimer Nederland een volgens eigen zeggen unieke Facebookcampagne om een jongere doelgroep meer te betrekken in de strijd tegen dementie. FB’s simpele tag- en fotofunctionaliteiten worden in deze campagne op een vernuftige manier gebruikt, om zo mensen in hun vertrouwde omgeving heel even de impact van de ziekte van Alzheimer te laten ervaren. Het Alzheimer Event kwam uit de koker van reclamebureau N=5. Mensen worden in een foto van een niet bestaand evenement getagd. Er verschijnt een foto op je tijdlijn van een evenement

waarop jij te zien bent, maar waarvan je zeker weet dat je er niet bent geweest. Maar toch … je staat écht op die foto. ”Op deze eigentijdse manier ervaren mensen zelf even de verwarring waarmee alzheimerpatiënten dagelijks kampen en daarmee de impact van alzheimer. Om het geheel nog geloofwaardiger te maken, werkt de stichting samen met bestaande organisaties zoals de Rollende Keukens, Upload Cinema en Mojo Concerten,” aldus het persbericht van N=5.

Lees ook:‘Oude bekenden’ op straat aangesproken in Alzheimer-spot
Lees ook:Alzheimer Socks van Frans Molenaar en Mart Visser in de reclame
Lees ook:Hier de Alzheimer-infomercial die mij naar de keel grijpt
Lees ook:Zeg het met Post-it’s: campagne over Alzheimer gestart
Lees ook:Verfpot? Alzheimer-advertentie: waar drink u koffie uit?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.