Spotje dat slecht valt bij mensen met brandwonden mogelijk aangepast door Aviko

Drie vriendenstellen onderstrepen op hilarische wijze hoe je met Aviko jouw kookweek leuker kunt maken.’ Aldus de begeleidende tekst bij het spotje van aardappelmerk Aviko -bijgaand- over barbecueën, gemaakt door Backbone Marketing. Maar de grappig bedoelde scene waarin iemand in brand vliegt valt slecht bij mensen met brandwonden en ook de Nederlandse Brandwonden Stichting is niet blij met de

reclame-uiting. “We hebben reacties ontvangen van mensen die zich gekwetst voelen omdat ze iets dergelijks zelf hebben meegemaakt of iemand kennen die het heeft meegemaakt”, zegt een woordvoerster van de stichting tegen de Gelderlander. ”Ook reageren er mensen die gewoon verbaasd zijn over het spotje.”

De Telegraaf meldt ondertussen dat Aviko het omstreden Kookweek-spotje mogelijk aanpast (we vragen ons bij Reclamewereld wel af hoe dan wel). Dat zei namelijk woordvoerder Ingeborg Blaauw van Aviko in het Radio 1-programma Dit Is De Dag. Over het spotje kwamen veel klachten van brandwondenslachtoffers binnen bij de Brandwondenstichting. Volgens de zegsvrouw blijkt uit het spotje dat het gaat om een ‘absurde situatie’ en is daardoor duidelijk dat het humoristisch bedoeld is. Aviko betreurt de ophef over het spotje. Volgende week vindt een gesprek met de Brandwondenstichting plaats over gepaste ‘vervolgstappen’.

Lees ook:De Opportunisten verslikken zich in friet en opa-spotje Aviko
Lees ook:Thee schadelijk voor kinderen, roept Brandwonden Stichting
Lees ook:Barbie’s radioreclame stopgezet door de Belastingdienst
Lees ook:Treinmachinisten woedend op ‘gevaarlijk’ Donorweek-spotje
Lees ook:‘Rechtzetting en excuses’ Stichting Gedupeerden Palm Invest als advertentie in De Telegraaf

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.