Kon. Landmacht wint prijs Beste Radio Commercial 09 (van RAB)

De radiocommercial ”Dokter” van de Kon. Landmacht -via een klikje te beluisteren in overlees- is door een vakjury gekozen tot Beste Radiocommercial 2009. De competitie werd voor het eerst georganiseerd door radio adviesbureau RAB, een organisatie die radio promoot richting adverteerders. De winnaar, onderdeel van een brede campagne gemaakt door reclamebureau Publicis, werd gistermiddag bekendgemaakt. Op de tweede plaats van bijgaande top-10 eindigde de Staatsloterij-commercial met het Limburgse accent (reclame- bureau Doom & Dickson), gevolgd door ”Cadeau neefje” van Stichting Collectieve Propaganda Nederlandse Boek (CPNB), onderdeel van een campagne gemaakt door Kees Sterrenburg.

Vorige week donderdag won De Koninklijke Landmacht tijdens het San-gala een Consistent Award voor 5 jaar lang consequent campagne voeren. RAB-juryvoorzitter Ernst-Jan van Rossen (van reclamebureau TBWA\Neboko): ”Deze commercial is daar een mooi voorbeeld van. Vooral vanwege de lekker casual uitgevoerde dialoog. Complimenten aan het bureau, Publicis in dit geval, en de Koninklijke Landmacht, want de verantwoordelijken daar zeggen JA tegen behoorlijk wilde ideeën. Daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen. Geschikt? Zeer geschikt. En daar hoort een prijs bij.”

Adverteerder Commercialnaam
Amstel Amstellovitch
Citroën Auralijn
Cup-a-Soup Trein
Kon. Landmacht Dokter
KPN 1888 Plastische chirurgie
LOI Radioquiz
Maandag Opstaan
RAB Buurman
Staatsloterij Limburgs accent
Stichting CPNB Cadeau neefje

Lees ook:Reclameprijzen voor campagnes Albert Heijn en Kon. Landmacht
Lees ook:Adverteerders en bureaus strijden om reclameprijzen SAN
Lees ook:CPNB, Dance4life en KPN winnen radioreclameprijzen
Lees ook:Blauw oog van verpleegster leidt tot verzet tegen Landmachtspot
Lees ook:Vier radiocommercials op voor nieuwe ‘RAB Publieksprijs’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.