Loden Leeuw mag stoppen van Reclamewereld-stemmers

Als het aan de bezoekers van Reclamewereld.blog.nl ligt, houdt de Loden Leeuw op te bestaan. Dat is de boodschap van een poll onlangs, waaraan overigens maar een beperkt aantal stemmers meedeed (77). Wellicht omdat de positie van de poll eerst niet opviel op deze pagina; dat is nu wat beter geregeld in de nieuwe lay-out. Deze uitslag betekent ook een steun in de rug voor reclamehaters Ad en Marie Jansen, die op hun blog Reclamezooi al enige tijd pleiten voor opheffing van dit onderdeel van het populaire Tros Radar-programma waarin Loden Leeuwen worden uitgedeeld voor de meer irritante commercial van ‘t jaar en aan de meest irritante Bekende Nederlander in een spotje dat jaar. Zij wijzen erop dat LL-winnaarPoll Loden Leeuw nieuw feb 10s zich niet (meer) schamen voor deze ‘prijs’; sterker nog, ze doen in de publiciteit alsof ze er trots op zijn. Een sanctie, lees reclameban, ontbreekt immers. Enfin, van die 77 stemmers stemmers is 43 pct het eens met de Jansens, namelijk dat de LL niet meer werkt als middel om irritante reclame te helpen vermijden (=33 stemmen). Een volgens mij relatief hoog percentage, 30 pct (=23 stemmen) is van oordeel dat goede reclame een prijs geven effectiever is (tevens mijn mening). En toch nog  27 pct (21 stemmen) vindt dat de Loden Leeuw nog steeds werkt; afblijven dus, wat hen betreft. PS De NIEUWE Poll gaat over de actuele inhaakreclame tijdens de Olympische Winterspelen in Vancouver. Zie kolom rechts, derde blokje van boven.

Lees ook:ReclameWereld.blog-lezer geeft Loden Leeuw aan Hennie Huisman
Lees ook:RW Irritante BNer-Poll: Alberti, Bruijs, Gullit, v.Scherrenburg, Vayne exit
Lees ook:Lezers Reclamewereld.blog zien nut Gouden Loeki en Loden Leeuw
Lees ook:‘De Loden Leeuw werkt niet.’ Moet-ie dan maar weg? POLLETJE Reclamewereld
Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmers geven Frans Bauer Loden Leeuw 09

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.